Προς: κα Σοφία Ζαχαράκη, Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Κοιν: κ. Ιωάννη Παπαδομαρκάκη, Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής
κ. Νικόλαο Δελέγκο, Περιφερειακό Διευθυντή Δν/σης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας
κ. Ανδρέα Καρατζά , Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ) Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία (ΠΟΣΓΚΑμεΑ)
Γονείς & Κηδεμόνων μαθητών 1 ου Δημοτικού Σχολείου Βάρδας
Θέμα: «Ανάγκη άμεσης τοποθέτησης εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στο 1 ο Δημοτικό Σχολείο Βάρδας»
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Η Περιφερειακή Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Ελλάδας και Νοτίων Ιονίων Νήσων είναι μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) και πιστοποιημένος φορέας παροχής υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας. Πρόκειται για μη κερδοσκοπική δευτεροβάθμια οργάνωση, η οποία έχει την ευθύνη για τις εξής Περιφερειακές Ενότητες: Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας, Ηλείας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας και Ιθάκης. Αριθμεί σε είκοσι οκτώ (28) ενεργά μέλη και αγωνίζεται για την καταπολέμηση των διακρίσεων που βιώνουν τα άτομα με αναπηρία σε όλους τους τομείς της ζωής, για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους και την ισότιμη συμμετοχή τους στην κοινωνική ζωή της χώρας.
Πρόσφατα, η Ομοσπονδία έγινε αποδέκτης καταγγελίας από γονείς και κηδεμόνες του 1 ου Δημοτικού Σχολείου Βάρδας, με την οποία μας ενημέρωσαν ότι, παρά το γεγονός ότι για έξι (6) μαθητές του σχολείου έχει εγκριθεί από το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ η παράλληλη στήριξη, έχουν παρέλθει ήδη δεκαπέντε (15) ημέρες από την έναρξη του νέου σχολικού έτους, χωρίς να έχει τοποθετηθεί ούτε ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης. Σύμφωνα με τις απαντήσεις που έχουν δοθεί, γίνονται προσπάθειες να καλυφθούν οι ανάγκες μέσω του Τμήματος Ένταξης, ωστόσο, αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής λύση, καθώς:
το Τμήμα Ένταξης έχει διαφορετικό σκοπό και εξυπηρετεί άλλες κατηγορίες μαθητών
είναι πρακτικά ανέφικτο ένας μόνο εκπαιδευτικός να ανταποκριθεί στις ανάγκες έξι μαθητών με διαφορετικά προφίλ υποστήριξης, ιδιαίτερα όταν οι εγκρίσεις αφορούν έως και 24 ώρες εβδομαδιαίως
υπάρχουν παιδιά που, παρότι έλαβαν εγκρίσεις παράλληλης στήριξης επί σειρά ετών, δεν έχουν λάβει ποτέ στην πράξη την προβλεπόμενη στήριξη.
Κυρία Υπουργέ,
η καθυστέρηση αυτή δεν αποτελεί απλώς διοικητικό ζήτημα, αφορά παιδιά που βρίσκονται καθημερινά στο σχολικό περιβάλλον χωρίς την υποστήριξη που δικαιούνται και που η ίδια η Πολιτεία έχει εγκρίνει. Πρόκειται για θέμα ίσης συμμετοχής στη μαθησιακή διαδικασία, για ζήτημα αξιοπρέπειας και σεβασμού στα δικαιώματα των μαθητών.
Η Ομοσπονδία μας στέκεται στο πλευρό των γονέων και κηδεμόνων και ζητά την άμεση τοποθέτηση των αναγκαίων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, ώστε να καλυφθούν χωρίς περαιτέρω καθυστέρηση οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Βάρδας.