Χτύπημα στο μονοπώλιο των σουπερμάρκετ με τιμές που θα σπάσουν την αγορά

Η δυναμική είσοδος της οικογένειας Βαρδινογιάννη δεν μπορεί να αφήσει ανεπηρέαστες τις μεγάλες αλυσίδες Σκλαβενίτης, Lidl και ΑΒ Βασιλόπουλος προκειμένου να αντιμετωπίσουν την απειλή

 

 

Η ελληνική αγορά σουπερμάρκετ βιώνει μια περίοδο έντονων αλλαγών και ανακατατάξεων, με τον τζίρο να αγγίζει τα 9 δισ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2024. Οι μεγάλες αλυσίδες – Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl και Metro- συνεχίζουν να κυριαρχούν, ελέγχοντας το μεγαλύτερο μέρος της λιανικής αγοράς τροφίμων. Ωστόσο, ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα, καθώς η οικογένεια Βαρδινογιάννη ετοιμάζεται να ταράξει τα νερά με μια επιθετική είσοδο στον κλάδο. Ο κλάδος των σουπερμάρκετ στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από υψηλή συγκέντρωση, με ελάχιστους μεγάλους παίκτες να κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.

 

 

Ο Σκλαβενίτης ελέγχει περίπου το 44% της αγοράς, με τις άλλες μεγάλες αλυσίδες να διαμοιράζονται την υπόλοιπη πίτα. Αυτό το ολιγοπωλιακό καθεστώς έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη πραγματικού ανταγωνισμού στις τιμές, με τους καταναλωτές να βλέπουν σταθερά υψηλές τιμές σε βασικά είδη διατροφής και καθημερινής ανάγκης. Παρά τις δηλώσεις των μεγάλων αλυσίδων για εκπτώσεις και προσφορές, οι τιμές στα σουπερμάρκετ έχουν αυξηθεί δραματικά την τελευταία τριετία, πιέζοντας ασφυκτικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

 

 

Η είσοδος Βαρδινογιάννη, ένα σχέδιο για να σπάσει το μονοπώλιο

 

 

Η επέκταση του Ομίλου Βαρδινογιάννη στη λιανική μέσω της Core Innovations δεν είναι απλώς μια ακόμη επιχειρηματική κίνηση. Πρόκειται για μια στρατηγική απόπειρα να ανατραπεί η κυριαρχία των μεγάλων αλυσίδων και να δημιουργηθεί ένας νέος ανταγωνιστικός πόλος στην αγορά. Η πρόσφατη εξαγορά της αλυσίδας Twenty 4 Shopen και η ανάπτυξη του δικτύου Smartshop δείχνουν ότι στόχος είναι η διαμόρφωση ενός νέου, ευέλικτου και ανταγωνιστικού μοντέλου λιανικής πώλησης, που θα χτυπήσει την παντοδυναμία των μεγάλων παικτών.

 

 

Οι τιμές που θα σπάσουν την αγορά

 

 

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια είναι η αύξηση των τιμών στα βασικά αγαθά. Παρά τις υποσχέσεις για συγκράτηση του πληθωρισμού, οι τιμές των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Η δυναμική είσοδος ενός νέου, ισχυρού παίκτη δεν μπορεί να αφήσει ανεπηρέαστες τις μεγάλες αλυσίδες. Η Σκλαβενίτης, η Lidl και η ΑΒ Βασιλόπουλος αναμένεται να αντιδράσουν ενισχύοντας τις δικές τους προσφορές και μειώνοντας τιμές σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων προκειμένου να αντιμετωπίσουν την απειλή. Παράλληλα, είναι πιθανό να ασκηθούν πιέσεις σε προμηθευτές και συνεργάτες προκειμένου να περιοριστούν οι κινήσεις του νέου ανταγωνιστή.

 

 

Οι καταναλωτές στο επίκεντρο, η αλλαγή που χρειάζεται η αγορά

 

 

Για τον μέσο καταναλωτή η μονοπωλιακή κατάσταση στον χώρο των σουπερμάρκετ συνεπάγεται σταθερά αυξανόμενες τιμές και περιορισμένες επιλογές. Αν η νέα αυτή προσπάθεια αποδειχτεί αποτελεσματική, μπορεί να σηματοδοτήσει μια αλλαγή που θα ωφελήσει άμεσα τα ελληνικά νοικοκυριά. Η είσοδος ενός νέου μεγάλου παίκτη στον κλάδο μπορεί να αποτελέσει το πρώτο βήμα για ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου οι καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση σε περισσότερες και φθηνότερες επιλογές. Το αν θα πετύχει το στοίχημα της ανατροπής του μονοπωλίου μένει να φανεί. Ωστόσο, η προοπτική μιας νέας, πιο ανταγωνιστικής αγοράς σουπερμάρκετ αποτελεί μια εξέλιξη που δεν μπορεί να αγνοηθεί.

 

 

www.political.gr

 

 

*φωτογραφία αρχείου

Διαβάστε Επίσης

Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας

Εξέχουσα μορφή της Χριστιανικής Εκκλησίας, που διακρίθηκε για τους μακροχρόνιους και σκληρούς αγώνες του υπέρ της ορθής πίστης και

πατήστε & διαβάστε το 23ο τεύχος
πατήστε στην εικόνα & διαβάστε...
Δείτε το κανάλι μας...