Ο Ίλον Μασκ χρειάστηκε τρεις εβδομάδες και 44 δισεκατομύρια δολάρια για να πάρει τον πλήρη έλεγχο του twitter.
Ούτε το «δηλητηριώδες χάπι» που είχε επιστρατεύσει το διοικητικό συμβούλιο του Twitter (ελπίζοντας σε αποτροπή της εξαγοράς ή σε καλύτερη προσφορά), ούτε οι αντιρρήσεις χιλιάδων χρηστών που προειδοποιούσαν ότι θα εγκαταλείψουν την πλατφόρμα, κατάφεραν να βάλουν φρένο στα σχέδιά του.
Το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε ομόφωνα την εξαγορά, στην τιμή που από την αρχή είχε προτείνει ο Μασκ: 54,2 δολάρια ανά μετοχή, συνολικά 44 δισεκατομμύρια δολάρια, και ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής απάντησε- πάντα με τουίτ- σε όσους αντιδρούσαν: «εύχομαι ότι ακόμα και πιο σκληροί επικριτές μου να παραμείνουν στο Twitter γιατί αυτό σημαίνει ελευθερία του λόγου.”
I hope that even my worst critics remain on Twitter, because that is what free speech means
— Elon Musk (@elonmusk) April 25, 2022
Ο Μασκ είχε διακηρύξει ότι επιθυμεί τον έλεγχο του Twitter, που είναι το αγαπημένο του μέσο κοινωνικής δικτύωσης, για να το κάνει ένα βήμα ελεύθερου λόγου και δημοκρατίας.Σε αυτό το πλαίσιο θεωρεί άδικη την μόνιμη εξορία χρηστών όπως ο Ντόναλτ Τραμπ. Οι επικριτές του υποστηρίζουν ότι στο όνομα της ελευθερίας του λόγου θα κάνει το Twitter βήμα για παραπληροφόρηση, προπαγάνδα, λόγο μίσους και ρατσισμού.
Ακόμα και στον Λευκό Οίκο δεν κρύβουν την ανησυχία τους, αν και δεν σχολιάζουν επίσημα την εξαγορά. Αυτό, όμως, που απάντησε η εκπρόσωπος τύπου του Λευκού Οίκου Τζεν Ψάκη, σε σχετική ερώτηση ήταν:
«Όποιος και να διοικεί το Twitter, ο Αμερικανός πρόεδρος εδώ και καιρό προβληματίζεται γαι την εξουσία που έχουν οι μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων. Η εξουσία που έχουην στην καθημερινότητά μας συνηγορεί στο ότι πρέπει να είναι υπόλογες για τις ζημιές που προκαλούν».
Η «ψηφιακή πλατεία» του Twitter
Σε κοινή δήλωση με το Twitter, ο Μασκ ανέφερε ότι θέλει να κάνει την υπηρεσία «καλύτερη από ποτέ» με νέες δυνατότητες, ενώ παράλληλα θα την απαλλάξει από τους αυτοματοποιημένους λογαριασμούς “spam” και τα spambot, ενώ θα κάνει τους αλγόριθμούς της πιο ανοιχτούς στο κοινό.
«Η ελευθερία του λόγου είναι το θεμέλιο μιας λειτουργικής δημοκρατίας και το Twitter είναι η ψηφιακή πλατεία της πόλης όπου συζητούνται ζητήματα ζωτικής σημασίας για το μέλλον της ανθρωπότητας» ανέφερε ο Μασκ
Ο Μασκ έχει περιγράψει τον εαυτό του ως «απόλυτο οπαδό του ελεύθερου λόγου», αλλά στο παρελθόν έχει αποκλείσει από το λογαριασμό του χρήστες του Twitter που τον αμφισβητούν ή διαφωνούν μαζί του. Επίσης, ακόμα συνεχίζεται η δικαστική διερεύνιση που ξεκίνησε όταν, τον Αύγουστο του 2018, σε ένα tweet, ο Μασκ υποστήριξε ότι είχε τη χρηματοδότηση για να κάνει ιδιωτική την Tesla με 420 δολάρια ανά μετοχή, κάτι που αρχικά ένα δικαστήριο έκρινε ότι δεν ήταν αλήθεια.
Σύμφωνα με τα σχέδια του Μασκ, η εταιρεία θα βγει από το χρηματιστήριο, θα αλλάξει τον τρόπο προβολής διαφημίσεων και είναι πιθανό να εισάγει συνδρομητική υπηρεσία.
Η εξαγορά αναμένεται να κλείσει το 2022, αφού λάβει «πράσινο φως» από τις ρυθμιστικές αρχές και την έγκριση των μετόχων.
Τα κεφάλαια για την εξαγορά θα προέλθουν από την προσωπική περιουσία του Ίλον Μασκ και από δανεισμό.
Η προσωπική περιουσία του Ίλον Μασκ
Ο Μασκ άρχισε να χτίζει την περιουσία του το 1999 όταν πούλησε το Zip2, έναν διαδικτυακό κατάλογο χαρτογράφησης και επιχειρήσεων, στην Compaq για 307 εκατομμύρια δολάρια.
Χρησιμοποίησε το μερίδιό του για να δημιουργήσει αυτό που στη συνέχεια εξελίχθηκε στο PayPal, μια διαδικτυακή υπηρεσία που παρέκαμψε τις τράπεζες και επιτρέπει στους καταναλωτές να πληρώνουν απευθείας τις επιχειρήσεις. Πουλήθηκε στο eBay για 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2002.
Την ίδια χρονιά, ο Μασκ ίδρυσε την Space Exploration Technologies ή SpaceX, αφού διαπίστωσε ότι οι περιορισμοί κόστους εμπόδιζαν τα διαπλανητικά ταξίδια της NASA. Η εταιρεία έχει αναπτύξει επαναχρησιμοποιήσιμους πυραύλους.
Το 2004, ο Μασκ κλήθηκε να επενδύσει στην Tesla, μια startup που προσπαθούσε να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Τελικά έγινε Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla και οδήγησε την εταιρεία στην αστρονομική επιτυχία ως η ακριβότερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο και ο μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών οχημάτων.