«Πράσινο φως» για την επανέναρξη εργασιών στο έργο της παράκαμψης του Αγίου Ιωάννη έδωσε η Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Ηλείας που αποφάσισε την διακοπή της αποδοχής της δήλωσης του αναδόχου για διακοπή εργασιών, καθώς εξοφλήθηκε και η 9η εντολή πιστοποίησης εργασιών. Θυμίζουμε πως μέχρι και το σημείο της διακοπής, οι εργασίες βρίσκονταν σε αρκετά προχωρημένο στάδιο με οδοστρωσίας, διανοίξεις και η κατασκευή τεχνικών ενώ όταν τα μηχανήματα ξαναπιάσουν δουλειά, αναμένεται να προχωρήσουν και οι ασφαλτοστρώσεις στο τμήμα από τον Άγιο Ιωάννη προς τα Βυτινέικα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι στιγμής, έχει ολοκληρωθεί το 40% του φυσικού αντικειμένου του έργου, ποσοστό που αντιστοιχεί σε περίπου 2,6 εκατ. ευρώ. Σημειώνουμε, πως με την ολοκλήρωση των εργασιών, το μήκος της παράκαμψης θα είναι 3,3 χλμ περίπου. Η είσοδος από Ε.Ο. Πατρών – Πύργου θα γίνεται στην διασταύρωση Βουνάργου και η έξοδο στον οικισμό Άγιος Ιωάννης, κάτω από τη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής.Προβλέπεται η κατασκευή δυο γεφυρών (στον Ιάρδανο ποταμό και στην συμβολή με τον δρόμο Γρανιτσαίικα – Βυτινέικα.
Με την ολοκλήρωσή του ουσιαστικά εξασφαλίζεται πιο ασφαλής, πιο γρήγορη σύνδεση του λιμανιού Κατακόλου με την Αρχαία Ολυμπία και πιο εύκολη, καθώς μέχρι τώρα τα τουριστικά λεωφορεία διέρχονται υποχρεωτικά μέσα από τον οικισμό και η κίνησή τους δυσχεραίνεται λόγω της στενότητας του δρόμου. Το κόστος του έργου είναι 11,9 εκατ. ευρώ.
Η προβλεπόμενη διατομή είναι η διατομή τύπου β2, σύμφωνα με τις Ο.Μ.Ο.Ε.-Δ, με πλήθος λωρίδων κυκλοφορίας 2, με πλάτος πλευρικού χώρου ελευθερίας κινήσεως οχημάτων 0,75 m με βασικό πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 3,50 m, με πρόσθετο πλάτος λωρίδας λόγω αντίθετης κατεύθυνσης 0,25 m δηλαδή συνολικό πλάτος λωρίδας 3,75 m.
Επίσης, προβλέπεται λωρίδα πολλαπλών χρήσεων πλάτους 2,0 m. Προβλέπεται επίσης, η κατασκευή 2 μεγάλων τεχνικών 24 και 40,5 μέτρων, πασσαλοσυστοιχία μήκους 60 μ με φρεατοπασσάλους 20 μ, κατασκευή τοίχων αντιστήριξης, δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων (μικρά τεχνικά), κατασκευή 4 κόμβων και παράδρομων μήκους 1.500 μ. περίπου, επιχώματα, οδοστρωσίες, ασφαλτικά, πλήρης ηλεκτροφωτισμός σε όλο το μήκος της οδού και τέλος, φωτεινή σηματοδότηση του κόμβου με την Εθνική Οδό.