Απολογισμός δράσεων-δραστηριοτήτων Δ.Σ. Βάρδας 2023-24

Το Δημοτικό Σχολείο Βάρδας Ηλείας διαμέσου της διευθυντρίας κ Γκαραγκούνη Ελένη προβαίνει σε απολογισμό των δράσεων και των δραστηριοτήτων που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της Σχολικής χρονιάς 2023-2024.

 

 

Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΌΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΆΝΕΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΆΤΩ ΚΑΤΗΓΟΡΊΕΣ

 

 

Α) ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο Δημοτικό Σχολείο Βάρδας Ηλείας έχουν ως στόχο να ενισχύσουν την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, προσφέροντάς τους ευκαιρίες για μάθηση, δημιουργικότητα, και προσωπική ανάπτυξη. Ακολουθεί ένας απολογισμός των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς:

 

 

ΜΑΘΉΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΈΣ ΜΈΘΟΔΟΙ

1. Καινοτόμες Διδακτικές Προσεγγίσεις: Διαθεματική Μάθηση: Ενσωμάτωση της διαθεματικής προσέγγισης στη διδασκαλία, με συνδυασμό διαφόρων γνωστικών αντικειμένων σε ενιαία εκπαιδευτικά προγράμματα. Προβληματοκεντρική Μάθηση: Χρήση της προβληματοκεντρικής μάθησης (PBL) για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων στους μαθητές μέσω της διερεύνησης πραγματικών προβλημάτων.

2. Τεχνολογία στην Εκπαίδευση: Ψηφιακά Μαθήματα: Χρήση ψηφιακών πλατφορμών και εργαλείων, όπως εκπαιδευτικά λογισμικά και διαδραστικοί πίνακες, για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας. Εκπαιδευτικά Apps και Παιχνίδια: Εφαρμογή εκπαιδευτικών εφαρμογών και παιχνιδιών που ενισχύουν τη μάθηση μέσω της διαδραστικότητας και της ψυχαγωγίας.

 

 

ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΈΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΕΣ

1. Εκπαιδευτικές Εκδρομές: Επισκέψεις σε Μουσεία και Ιστορικούς Χώρους: Οργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και ιστορικά μνημεία, προσφέροντας στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν την πολιτιστική τους κληρονομιά. Περιβαλλοντικές Εκδρομές: Διοργάνωση περιβαλλοντικών εκδρομών σε φυσικά πάρκα και περιοχές προστασίας της φύσης, προάγοντας την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την αγάπη για το φυσικό περιβάλλον.

2. Σχολικές Εκδηλώσεις και Γιορτές: Θεατρικές Παραστάσεις: Συμμετοχή μαθητών σε θεατρικές παραστάσεις και σκετς, καλλιεργώντας τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες και την αυτοπεποίθηση. Αθλητικές Εκδηλώσεις: Οργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων και διαγωνισμών, ενισχύοντας τη φυσική αγωγή και το πνεύμα της ευγενούς άμιλλας.

 

 

ΕΙΔΙΚΆ ΠΡΟΓΡΆΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΉΡΙΑ

1. Καλλιτεχνικά Εργαστήρια: Ζωγραφική και Χειροτεχνία: Λειτουργία εργαστηρίων ζωγραφικής και χειροτεχνίας, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφραστούν δημιουργικά και να αναπτύξουν τις καλλιτεχνικές τους ικανότητες. Μουσική και Χορός: Προγράμματα μουσικής εκπαίδευσης και χορού, που ενθαρρύνουν την έκφραση μέσω της τέχνης και της κίνησης.

2. Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών: Πειραματική Μάθηση: Διοργάνωση εργαστηρίων φυσικών επιστημών όπου οι μαθητές πραγματοποιούν πειράματα και πρακτικές δραστηριότητες, καλλιεργώντας την επιστημονική σκέψη και το ενδιαφέρον για τις φυσικές επιστήμες. Προγράμματα Ρομποτικής: Εισαγωγή στη ρομποτική και τον προγραμματισμό, με εργαστήρια όπου οι μαθητές κατασκευάζουν και προγραμματίζουν ρομπότ, αναπτύσσοντας τεχνολογικές δεξιότητες και λογική σκέψη.

3. Προγράμματα Υποστήριξης και Συμβουλευτικής: Αντιμετώπιση Εκφοβισμού: Εφαρμογή προγραμμάτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού, προωθώντας την ενσυναίσθηση και τη φιλία μεταξύ των μαθητών. Συμβουλευτική Υποστήριξη: Παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης από ειδικούς για την ενίσχυση της συναισθηματικής ευημερίας των μαθητών και την αντιμετώπιση προσωπικών και κοινωνικών προβλημάτων.

4. Προγράμματα Κοινωνικής Ευθύνης: Εθελοντισμός: Ενθάρρυνση της συμμετοχής των μαθητών σε εθελοντικές δράσεις και κοινωνικά προγράμματα, καλλιεργώντας την αίσθηση της κοινωνικής ευθύνης και της αλληλεγγύης. Προγράμματα Κοινωνικής Ευαισθητοποίησης: Διοργάνωση δράσεων και εκδηλώσεων για την προώθηση της κοινωνικής ευαισθητοποίησης, όπως η συμμετοχή σε εκστρατείες κατά της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Συμπεράσματα και Προτάσεις Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς συνέβαλαν σημαντικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών, προσφέροντάς τους ποικίλες ευκαιρίες για μάθηση, δημιουργικότητα και κοινωνική συμμετοχή.

 

 

Οι δράσεις αυτές βελτίωσαν τη σχολική εμπειρία και προετοίμασαν τους μαθητές για τις προκλήσεις του μέλλοντος. Για την επόμενη σχολική χρονιά, προτείνονται οι εξής δράσεις:

 

 

 Ενίσχυση Ψηφιακής Εκπαίδευσης: Περαιτέρω ενσωμάτωση της ψηφιακής εκπαίδευσης στη διδασκαλία, με τη χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων και πόρων.

 Διεύρυνση Εξωσχολικών Δραστηριοτήτων: Εμπλουτισμός του προγράμματος εξωσχολικών δραστηριοτήτων με νέες εκδρομές, πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις.

 Ανάπτυξη Νέων Εργαστηρίων: Δημιουργία νέων εργαστηρίων και ειδικών προγραμμάτων που θα καλύπτουν ευρύτερο φάσμα ενδιαφερόντων και δεξιοτήτων των μαθητών. Η συνεχής βελτίωση και η διεύρυνση των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων θα συμβάλουν καθοριστικά στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης και στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου Βάρδας Ηλείας

 

 

Β) ΒΕΛΤΊΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ ΥΠΟΔΟΜΏΝ

 

 

Η βελτίωση των υποδομών και του εξοπλισμού στο Δημοτικό Σχολείο Βάρδας Ηλείας είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία ενός ασφαλούς, λειτουργικού και εμπλουτισμένου μαθησιακού περιβάλλοντος. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αναλήφθηκαν πολλές δράσεις για την αναβάθμιση των σχολικών εγκαταστάσεων και την προμήθεια σύγχρονου εκπαιδευτικού εξοπλισμού. Ακολουθεί ένας απολογισμός των σχετικών δράσεων

 

 

ΒΕΛΤΊΩΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ ΥΠΟΔΟΜΏΝ

1. Ανακαίνιση Αιθουσών Διδασκαλίας: Βαφή και Συντήρηση: Πραγματοποιήθηκε βαφή και συντήρηση των αιθουσών διδασκαλίας για να εξασφαλιστεί ένα καθαρό και ευχάριστο περιβάλλον μάθησης. Αναβάθμιση Φωτισμού: Εγκαταστάθηκαν νέες μονάδες φωτισμού LED για καλύτερη φωτεινότητα και εξοικονόμηση ενέργειας.

2. Βελτιώσεις Προαύλιου Χώρου: Αναδιαμόρφωση και Καλλωπισμός: Ο προαύλιος χώρος αναμορφώθηκε με νέες φυτεύσεις, παγκάκια και σημεία σκίασης για να προσφέρει έναν ασφαλή και ευχάριστο χώρο για τους μαθητές κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Αθλητικές Εγκαταστάσεις: Βελτιώθηκαν οι αθλητικές εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των γηπέδων και των αθλητικών οργάνων, για την προώθηση της φυσικής αγωγής και της άσκησης.

3. Δημιουργία Νέων Χώρων: Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων: Δημιουργήθηκε μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εκδηλώσεις, θεατρικές παραστάσεις, συναντήσεις και άλλες δραστηριότητες.

Βιβλιοθήκη και Χώρος Μελέτης: Ιδρύθηκε μια σύγχρονη βιβλιοθήκη με εξοπλισμένους χώρους μελέτης, προσφέροντας στους μαθητές πρόσβαση σε βιβλία, περιοδικά και ηλεκτρονικούς πόρους.

 

 

ΠΡΟΜΉΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΒΆΘΜΙΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΎ

1. Τεχνολογικός Εξοπλισμός: Διαδραστικοί Πίνακες: Εγκαταστάθηκαν διαδραστικοί πίνακες στις αίθουσες διδασκαλίας για τη βελτίωση της συμμετοχικής μάθησης και την ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία. Υπολογιστές και Tablets: Προμηθεύτηκαν νέοι υπολογιστές και tablets για τη χρήση από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, διευκολύνοντας την πρόσβαση σε ψηφιακά μαθήματα και διαδικτυακούς πόρους.

2. Εργαστήρια και Εκπαιδευτικά Εργαλεία: Εργαστήριο Πληροφορικής: Εξοπλίστηκε ένα εργαστήριο πληροφορικής με σύγχρονα συστήματα και λογισμικό, επιτρέποντας στους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες στις νέες τεχνολογίες.

Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών: Εγκαταστάθηκαν νέος εξοπλισμός και εκπαιδευτικά εργαλεία στο εργαστήριο φυσικών επιστημών για την ενίσχυση των πειραμάτων και των πρακτικών δραστηριοτήτων.

 

 

ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ

1. Τακτική Συντήρηση: Επιθεώρηση και Συντήρηση Υποδομών: Πραγματοποιήθηκαν τακτικές επιθεωρήσεις και συντηρήσεις των σχολικών εγκαταστάσεων για να εξασφαλιστεί η ασφαλής και απρόσκοπτη λειτουργία τους. Επισκευές και Βελτιώσεις: Άμεση αντιμετώπιση τυχόν βλαβών και προβλημάτων που προέκυψαν, με επισκευές και βελτιώσεις στις σχολικές εγκαταστάσεις.

2. Ασφάλεια και Υγιεινή: Μέτρα Υγιεινής: Εφαρμογή αυστηρών μέτρων υγιεινής και καθαριότητας, ειδικά σε κοινόχρηστους χώρους, για την πρόληψη της εξάπλωσης ασθενειών και τη διατήρηση ενός καθαρού περιβάλλοντος.

Συστήματα Ασφαλείας: Εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας, όπως κάμερες παρακολούθησης και συναγερμοί, για την προστασία των μαθητών και του σχολικού εξοπλισμού. Συμπεράσματα και Προτάσεις Η βελτίωση των υποδομών και του εξοπλισμού στο Δημοτικό Σχολείο Βάρδας Ηλείας συνέβαλε σημαντικά στην ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της σχολικής ζωής.

Οι αναβαθμίσεις αυτές δημιούργησαν ένα πιο λειτουργικό και ασφαλές περιβάλλον για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Για την επόμενη σχολική χρονιά, προτείνονται οι εξής δράσεις:

 Συνεχής Αναβάθμιση Υποδομών: Συνέχιση των αναβαθμίσεων στις σχολικές υποδομές και την τεχνολογική υποστήριξη, με έμφαση στην ενίσχυση των ψηφιακών εργαλείων και την επέκταση των εκπαιδευτικών χώρων.

 Προγράμματα Συντήρησης: Καθιέρωση προγραμμάτων τακτικής συντήρησης και επιθεώρησης για την προληπτική αντιμετώπιση προβλημάτων.

 Ανάπτυξη Νέων Χώρων: Εξερεύνηση δυνατοτήτων για τη δημιουργία νέων εξειδικευμένων χώρων, όπως αίθουσες καλλιτεχνικών και εργαστήρια, για την περαιτέρω εμπλουτισμένη εκπαίδευση των μαθητών. Η συνεχιζόμενη βελτίωση των υποδομών και του εξοπλισμού θα συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων και στη διασφάλιση ενός ποιοτικού μαθησιακού περιβάλλοντος.

 

 

Γ) ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ – ΚΥΛΛΗΝΗΣ

 

 

Η συνεργασία με τον Δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης είναι ζωτικής σημασίας για την υποστήριξη και την ανάπτυξη του Δημοτικού Σχολείου Βάρδας Ηλείας. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι δράσεις που αναλήφθηκαν σε συνεργασία με τον Δήμο είχαν σημαντικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική και κοινωνική ζωή του σχολείου.

 

 

Ακολουθεί ένας απολογισμός των συνεργασιών αυτών:

 

 

ΥΠΟΔΟΜΈΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΌΣ

1. Αναβάθμιση Σχολικών Υποδομών: Συντήρηση και Βελτίωση Εγκαταστάσεων: Ο Δήμος ανέλαβε τη συντήρηση και την ανακαίνιση σχολικών εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων των αιθουσών διδασκαλίας, των εργαστηρίων και των αθλητικών χώρων. Δημιουργία Νέων Χώρων: Συμβολή στη δημιουργία νέων χώρων, όπως αίθουσες πολλαπλών χρήσεων και βιβλιοθήκες, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

2. Εξοπλισμός Τεχνολογίας: Ψηφιακά Εργαλεία και Υπολογιστές: Προμήθεια ψηφιακών εργαλείων και σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού, όπως διαδραστικοί πίνακες και υπολογιστές, για τη βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης. Σύνδεση στο Διαδίκτυο: Αναβάθμιση των υποδομών σύνδεσης στο διαδίκτυο, επιτρέποντας τη χρήση διαδικτυακών εκπαιδευτικών πόρων και τη διεξαγωγή online μαθημάτων.

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΆ ΠΡΟΓΡΆΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΕΣ

1. Περιβαλλοντικά Προγράμματα: Προγράμματα Ανακύκλωσης: Συνεργασία για την οργάνωση και την εφαρμογή προγραμμάτων ανακύκλωσης στο σχολείο, προωθώντας την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μεταξύ των μαθητών. Δενδροφυτεύσεις και Καλλωπισμός Χώρων: Κοινές δράσεις δενδροφύτευσης και καλλωπισμού των σχολικών χώρων, ενισχύοντας την αίσθηση της κοινότητας και της περιβαλλοντικής ευθύνης.

2. Πολιτιστικές και Αθλητικές Εκδηλώσεις: Διοργάνωση Πολιτιστικών Εκδηλώσεων: Στήριξη και συνδιοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, όπως θεατρικές παραστάσεις, μουσικές βραδιές και εκθέσεις τέχνης. Αθλητικά Προγράμματα και Αγώνες: Προγραμματισμός και διεξαγωγή αθλητικών εκδηλώσεων και διαγωνισμών, ενισχύοντας την φυσική αγωγή και την ευγενή άμιλλα μεταξύ των μαθητών.

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΉ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΚΑΙ ΕΥΗΜΕΡΊΑ

1. Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη: Συμβουλευτική Υποστήριξη: Παροχή ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης στους μαθητές μέσω ειδικών προγραμμάτων και συνεργασίας με επαγγελματίες ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Προγράμματα Κατά των Εκφοβισμών: Εφαρμογή προγραμμάτων για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού, προωθώντας ένα ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον.

2. Κοινωνικές Δράσεις και Πρωτοβουλίες: Συμμετοχή σε Τοπικές Δράσεις: Συμμετοχή του σχολείου σε τοπικές κοινωνικές δράσεις και εκδηλώσεις, ενισχύοντας τη σχέση του σχολείου με την ευρύτερη κοινότητα. Εθελοντισμός και Κοινωνική Ευθύνη: Προώθηση της κοινωνικής ευθύνης και του εθελοντισμού μέσω διαφόρων δράσεων που οργανώθηκαν σε συνεργασία με τον Δήμο. Συμπεράσματα και Προτάσεις Η συνεργασία με τον Δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης υπήρξε καθοριστική για την επίτευξη πολλών στόχων του σχολείου.
Οι δράσεις αυτές ενίσχυσαν την ποιότητα της εκπαίδευσης, βελτίωσαν τις υποδομές και προήγαγαν την κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών.

 

 

Για την επόμενη σχολική χρονιά, προτείνονται οι εξής δράσεις:

 

 

 Συνεχής Υποστήριξη Υποδομών: Διατήρηση και περαιτέρω βελτίωση των σχολικών υποδομών και του εξοπλισμού.

 Ενίσχυση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων: Διεύρυνση των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών προγραμμάτων, με περισσότερες συνεργασίες και συμμετοχές.

 Προώθηση Κοινωνικών Πρωτοβουλιών: Ενίσχυση των κοινωνικών πρωτοβουλιών και των προγραμμάτων υποστήριξης, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της σχολικής κοινότητας. Η συνέχιση της στενής συνεργασίας με τον Δήμο θα συμβάλει στην ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη του σχολείου και στην ενίσχυση της ποιότητας της εκπαίδευσης και της ζωής των μαθητών.

 

 

Δ) ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ)

 

 

Η συνεργασία με τους γονείς και τους κηδεμόνες και ιδιαίτερα με το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων αποτελεί σημαντικό πυλώνα για την επιτυχία του εκπαιδευτικού έργου στο Δημοτικό Σχολείο Βάρδας Ηλείας. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, αναλήφθηκαν διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες για την ενίσχυση αυτής της συνεργασίας. Ακολουθεί ένας απολογισμός των σχετικών δράσεων:

 

 

ΤΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ: Γονικές Συνελεύσεις: Πραγματοποιήθηκαν τακτικές συναντήσεις με τους γονείς και τους κηδεμόνες για την ενημέρωση σχετικά με την πρόοδο των μαθητών και τις δραστηριότητες του σχολείου. Οι συνελεύσεις αυτές έδωσαν την ευκαιρία στους γονείς να εκφράσουν απόψεις και να κάνουν προτάσεις. Ατομικές Συνεδρίες: Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, οργανώθηκαν ατομικές συνεδρίες με γονείς και εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση ειδικών ζητημάτων και την παροχή στοχευμένων συμβουλών.

 

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΈΣ ΕΚΔΗΛΏΣΕΙΣ:

Ημερίδες και Σεμινάρια: Διοργανώθηκαν ενημερωτικές ημερίδες και σεμινάρια με θέματα όπως η ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών, οι τεχνικές μελέτης και η χρήση τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Εβδομαδιαία Ενημερωτικά Δελτία: Διανεμήθηκαν εβδομαδιαία ενημερωτικά δελτία μέσω email ή έντυπης μορφής, που περιλάμβαναν πληροφορίες για τις επικείμενες δραστηριότητες, τα αποτελέσματα των μαθητών και τις ανακοινώσεις του σχολείου.

 

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ ΓΟΝΈΩΝ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΈΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΕΣ

1. Εθελοντική Συμμετοχή: Εκπαιδευτικές Εκδρομές: Οι γονείς προσκλήθηκαν να συνοδεύσουν τους μαθητές σε εκπαιδευτικές εκδρομές, παρέχοντας υποστήριξη και βοήθεια στο διδακτικό προσωπικό. Εκδηλώσεις και Γιορτές: Η συμμετοχή των γονέων σε σχολικές εκδηλώσεις, όπως γιορτές, αθλητικές ημέρες και θεατρικές παραστάσεις, ήταν ενθουσιώδης και ενίσχυσε το αίσθημα της σχολικής κοινότητας.

2. Συμβολή σε Εκπαιδευτικά Προγράμματα: Ειδικοί Ομιλητές: Γονείς με επαγγελματική ή επιστημονική εξειδίκευση προσκλήθηκαν να μιλήσουν στους μαθητές, εμπλουτίζοντας το πρόγραμμα σπουδών με τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους. Δραστηριότητες Εμπλουτισμού: Σε συνεργασία με τους γονείς, διοργανώθηκαν δραστηριότητες όπως εργαστήρια χειροτεχνίας, μαγειρικής και καλλιτεχνικών εκφράσεων, που ενίσχυσαν τη δημιουργικότητα και την πρακτική μάθηση.

 

 

ΕΝΊΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΣΧΈΣΗΣ ΣΧΟΛΕΊΟΥ-ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΑΣ

1. Προγράμματα Υποστήριξης: Ψυχολογική Υποστήριξη: Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε μαθητές και γονείς για την αντιμετώπιση προβλημάτων και την ενίσχυση της συναισθηματικής ευημερίας. Εκπαιδευτικά Σεμινάρια για Γονείς: Προγράμματα που στόχευαν στην εκπαίδευση των γονέων σε θέματα παιδαγωγικής, διαχείρισης άγχους και ενίσχυσης της μαθησιακής διαδικασίας στο σπίτι.

2. Ενεργός Εμπλοκή στην Εκπαιδευτική Διαδικασία: Αξιολογήσεις και Σχόλια: Συστηματική συλλογή αξιολογήσεων και σχολίων από τους γονείς σχετικά με τη διδακτική διαδικασία και τις σχολικές δραστηριότητες, με σκοπό τη συνεχή βελτίωση. Πλατφόρμες Επικοινωνίας: Χρήση ψηφιακών πλατφορμών επικοινωνίας για τη διευκόλυνση της άμεσης και τακτικής επαφής μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών. Συμπεράσματα και Προτάσεις Η ενισχυμένη συνεργασία με τους γονείς και τους κηδεμόνες συνέβαλε σημαντικά στη βελτίωση της σχολικής εμπειρίας για τους μαθητές. Η ανοιχτή επικοινωνία, η συμμετοχή στις σχολικές δραστηριότητες και οι υποστηρικτικές πρωτοβουλίες δημιούργησαν ένα θετικό και ενισχυτικό περιβάλλον μάθησης.

 

 

Για την επόμενη σχολική χρονιά, προτείνονται οι εξής δράσεις:

 

 

 Διεύρυνση των Ενημερωτικών Εκδηλώσεων: Περαιτέρω ενίσχυση των ενημερωτικών εκδηλώσεων με τη συμμετοχή ειδικών και τη διοργάνωση περισσότερων θεματικών σεμιναρίων.

 Ενίσχυση της Ψηφιακής Επικοινωνίας: Χρήση προηγμένων ψηφιακών εργαλείων για την επικοινωνία και την ενημέρωση των γονέων σε πραγματικό χρόνο.

 Προγράμματα Συμμετοχής: Επέκταση των προγραμμάτων που ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία και στις σχολικές δραστηριότητες. Η συνεχής και αποτελεσματική συνεργασία με τους γονείς και τους κηδεμόνες παραμένει ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων και την υποστήριξη της ολόπλευρης ανάπτυξης των μαθητών.

 

 

Ε) ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

 

 

Η διασφάλιση της άριστης κατάστασης των υποδομών και η παροχή συνεχούς υποστήριξης είναι κρίσιμη για την εύρυθμη λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Βάρδας Ηλείας. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, υλοποιήθηκαν διάφορες δράσεις για την υποστήριξη και τη συντήρηση του σχολείου.

 

 

Ακολουθεί ένας απολογισμός των σχετικών δραστηριοτήτων:

 

 

ΤΑΚΤΙΚΉ ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΏΣΕΙΣ

1. Τακτικές Επιθεωρήσεις: Προγραμματισμένες Επιθεωρήσεις: Διενεργήθηκαν προγραμματισμένες επιθεωρήσεις στις σχολικές εγκαταστάσεις για τον εντοπισμό και την επίλυση προβλημάτων, προτού αυτά επηρεάσουν την καθημερινή λειτουργία του σχολείου. Καταγραφή Αναγκών: Δημιουργία καταλόγου αναγκών συντήρησης και βελτίωσης, με προτεραιότητα σε έργα που σχετίζονται με την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών και του προσωπικού.

2. Συντήρηση και Επισκευές: Επισκευές Κτιριακών Υποδομών: Πραγματοποιήθηκαν επισκευές στις κτιριακές υποδομές, όπως στέγες, τοίχοι και παράθυρα, για την αντιμετώπιση φθορών και την πρόληψη μελλοντικών προβλημάτων. Αναβάθμιση Ηλεκτρολογικών και Υδραυλικών Συστημάτων: Ενισχύθηκαν και επισκευάστηκαν τα ηλεκτρολογικά και υδραυλικά συστήματα, διασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία τους και την ασφάλεια των χρηστών.

3. Καθαριότητα και Υγιεινή: Τακτική Καθαριότητα: Καθημερινή καθαριότητα των αιθουσών, των κοινόχρηστων χώρων και των τουαλετών, διασφαλίζοντας ένα καθαρό και υγιεινό περιβάλλον για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Απολυμάνσεις: Περιοδικές απολυμάνσεις για την πρόληψη της εξάπλωσης ασθενειών, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19.

 

 

ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΊΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΎ

1. Συντήρηση Τεχνολογικού Εξοπλισμού: Τακτική Συντήρηση Υπολογιστών και Διαδραστικών Πινάκων: Διενέργεια τακτικής συντήρησης και αναβάθμισης των υπολογιστών και των διαδραστικών πινάκων για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας τους. Αντιμετώπιση Τεχνικών Προβλημάτων: Άμεση αντιμετώπιση τυχόν τεχνικών προβλημάτων και βλαβών, με τη βοήθεια εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού.

2. Αναβάθμιση Λογισμικού: Ενημερώσεις και Αναβαθμίσεις: Τακτική ενημέρωση και αναβάθμιση του λογισμικού που χρησιμοποιείται στις σχολικές αίθουσες, εξασφαλίζοντας τη χρήση των τελευταίων εκδόσεων για μεγαλύτερη ασφάλεια και απόδοση. Εκπαιδευτικά Προγράμματα: Εγκατάσταση νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εργαλείων για την υποστήριξη της διδασκαλίας και τη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας.

 

 

ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΏΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ

1. Ψυχολογική και Κοινωνική Υποστήριξη: Συμβουλευτική Υποστήριξη: Παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης στους μαθητές και τις οικογένειές τους, με τη βοήθεια εξειδικευμένων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών. Προγράμματα Συναισθηματικής Υγείας: Εφαρμογή προγραμμάτων που προάγουν τη συναισθηματική υγεία και ευημερία των μαθητών, ενισχύοντας την ανθεκτικότητά τους σε ψυχοκοινωνικές προκλήσεις.

2. Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών: Επιμορφωτικά Σεμινάρια: Διοργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων και εργαστηρίων για τους εκπαιδευτικούς, με στόχο την αναβάθμιση των διδακτικών τους δεξιοτήτων και την ενημέρωση για τις νέες παιδαγωγικές πρακτικές. Υποστήριξη και Καθοδήγηση: Παροχή υποστήριξης και καθοδήγησης στους νέους εκπαιδευτικούς, με στόχο την ομαλή ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και την ενίσχυση της επαγγελματικής τους αυτοπεποίθησης.

 

 

Συμπεράσματα και Προτάσεις

Οι δράσεις υποστήριξης και συντήρησης που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς συνέβαλαν σημαντικά στη διατήρηση ενός ασφαλούς, υγιεινού και λειτουργικού σχολικού περιβάλλοντος. Η συνεχής υποστήριξη των μαθητών και των εκπαιδευτικών διασφάλισε την απρόσκοπτη εκπαιδευτική διαδικασία και την προαγωγή της ευημερίας τους.

 

 

Για την επόμενη σχολική χρονιά, προτείνονται οι εξής δράσεις:

 

 

 Συνεχής Αναβάθμιση Υποδομών: Συνέχιση των αναβαθμίσεων και βελτιώσεων στις σχολικές υποδομές και τον εξοπλισμό, με έμφαση στην ενίσχυση των ψηφιακών εργαλείων και τη διασφάλιση της ασφάλειας των κτιρίων.

 Προγράμματα Προληπτικής Συντήρησης: Καθιέρωση προγραμμάτων προληπτικής συντήρησης για την έγκαιρη αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων και τη διασφάλιση της μακροχρόνιας βιωσιμότητας των υποδομών και του εξοπλισμού.

 Ενίσχυση Υποστήριξης Μαθητών και Εκπαιδευτικών: Διεύρυνση των προγραμμάτων υποστήριξης για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με περισσότερες υπηρεσίες συμβουλευτικής και επιμορφωτικά σεμινάρια. Η συνεχής υποστήριξη και συντήρηση θα συμβάλει στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων και στη διασφάλιση ενός ποιοτικού και ασφαλούς μαθησιακού περιβάλλοντος στο Δημοτικό Σχολείο Βάρδας Ηλείας.

 

 

ΣΤ) Προτάσεις για την Επόμενη Σχολική Χρονιά

 

 

Για να συνεχιστεί η επιτυχής πορεία του Δημοτικού Σχολείου Βάρδας Ηλείας και να βελτιωθεί περαιτέρω η εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών, προτείνονται οι εξής δράσεις για την επόμενη σχολική χρονιά:

 

 

1. ΑΝΑΒΆΘΜΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΆΤΩΝ

Ενίσχυση Ψηφιακής Εκπαίδευσης: Προμήθεια νέων τεχνολογικών εργαλείων: Ανανέωση και εμπλουτισμός του υπάρχοντος εξοπλισμού με νέους υπολογιστές, tablets και διαδραστικούς πίνακες. Εκπαιδευτικά λογισμικά και πλατφόρμες: Ενσωμάτωση νέων εκπαιδευτικών λογισμικών και ψηφιακών πλατφορμών στη διδασκαλία για την ενίσχυση της διαδραστικότητας και της συμμετοχής των μαθητών. Διαθεματική και προβληματοκεντρική μάθηση: Ανάπτυξη διαθεματικών προγραμμάτων: Σχεδιασμός και εφαρμογή διαθεματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που συνδυάζουν διάφορα γνωστικά αντικείμενα και ενισχύουν την κριτική σκέψη και τη συνεργατικότητα. Εφαρμογή PBL: Ενίσχυση της προβληματοκεντρικής μάθησης με την εισαγωγή νέων projects και δραστηριοτήτων που προωθούν την επίλυση πραγματικών προβλημάτων.

 

 

2. ΕΝΊΣΧΥΣΗ ΥΠΟΔΟΜΏΝ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΎ

Συντήρηση και Βελτιώσεις Υποδομών: Προληπτική Συντήρηση: Καθιέρωση προληπτικής συντήρησης για την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων στις σχολικές εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό. Ανακαίνιση αιθουσών και κοινόχρηστων χώρων: Βελτίωση της αισθητικής και λειτουργικότητας των αιθουσών διδασκαλίας και των κοινόχρηστων χώρων με μικροεπεμβάσεις και ανακαινίσεις.

 

 

Αναβάθμιση Τεχνολογικού Εξοπλισμού:

Νέος Εξοπλισμός: Προμήθεια νέων ηλεκτρονικών συσκευών, όπως laptops, tablets, και διαδραστικών πινάκων, για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας. Αναβάθμιση Δικτύου: Ενίσχυση της ταχύτητας και της αξιοπιστίας του σχολικού δικτύου Wi-Fi για την υποστήριξη των ψηφιακών δραστηριοτήτων.

 

 

3. ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΌΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΉΤΩΝ

Εξωσχολικές Δραστηριότητες και Εκδρομές: Περισσότερες Εκπαιδευτικές Εκδρομές: Οργάνωση περισσότερων εκπαιδευτικών εκδρομών σε μουσεία, ιστορικούς χώρους, και φυσικά πάρκα για την ενίσχυση της γνώσης και της περιβαλλοντικής συνείδησης των μαθητών. Πολιτιστικές και Αθλητικές Δραστηριότητες: Διεύρυνση των πολιτιστικών και αθλητικών δραστηριοτήτων με την εισαγωγή νέων προγραμμάτων, όπως θεατρικές παραστάσεις, χορευτικές εκδηλώσεις και αθλητικούς αγώνες.

Ειδικά Προγράμματα και Εργαστήρια: Καλλιτεχνικά και Μουσικά Εργαστήρια: Δημιουργία νέων καλλιτεχνικών και μουσικών εργαστηρίων που θα ενισχύσουν τις δημιουργικές και καλλιτεχνικές δεξιότητες των μαθητών. Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Ρομποτικής: Οργάνωση εργαστηρίων που εστιάζουν στις φυσικές επιστήμες και τη ρομποτική για την καλλιέργεια του ενδιαφέροντος για τις επιστήμες και την τεχνολογία.

 

 

4. ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ ΜΑΘΗΤΏΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ

Προγράμματα Υποστήριξης Μαθητών: Ψυχολογική και Συμβουλευτική Υποστήριξη: Ενίσχυση των υπηρεσιών ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης για τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Προγράμματα Ενίσχυσης Συναισθηματικής Υγείας: Ανάπτυξη και εφαρμογή προγραμμάτων που στοχεύουν στην ενίσχυση της συναισθηματικής υγείας και της ευημερίας των μαθητών. Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών: Επιμορφωτικά Σεμινάρια: Συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσω σεμιναρίων και εργαστηρίων για την αναβάθμιση των διδακτικών τους δεξιοτήτων. Υποστήριξη και Καθοδήγηση: Παροχή υποστήριξης και καθοδήγησης στους εκπαιδευτικούς για την επίλυση προβλημάτων και την ενίσχυση της επαγγελματικής τους ανάπτυξης.

 

 

5. ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΌΤΗΤΑ

Συνεργασία με Γονείς και Κηδεμόνες: Τακτικές Συναντήσεις: Διοργάνωση τακτικών συναντήσεων με γονείς και κηδεμόνες για την ανταλλαγή απόψεων και την ενίσχυση της συνεργασίας. Ενημερωτικές Εκδηλώσεις: Διοργάνωση ενημερωτικών εκδηλώσεων και σεμιναρίων για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των παιδιών. Συνεργασία με τον Δήμο και Τοπικές Αρχές: Υποστήριξη Υποδομών: Συνέχιση της συνεργασίας με τον Δήμο Ανδραβίδας – Κυλλήνης για την υποστήριξη και βελτίωση των σχολικών υποδομών.

 

 

Κοινωνικές Δράσεις: Συμμετοχή του σχολείου σε τοπικές κοινωνικές δράσεις και πρωτοβουλίες που ενισχύουν την κοινωνική ευαισθητοποίηση και την αλληλεγγύη. Η υλοποίηση των παραπάνω προτάσεων θα συμβάλει στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, στην ενίσχυση της υποστήριξης προς τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, και στη δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού και ευχάριστου μαθησιακού περιβάλλοντος.

 

 

Διαβάστε Επίσης

Κωνσταντίνος Μητρόπουλος: Συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΔΙΠΥ (Οργανισμός Διασφάλισης της Ποιότητας στην Υγεία) για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στο Δήμο Ζαχάρως

Σε εγκάρδιο κλίμα πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του Δημάρχου Ζαχάρως, Κωνσταντίνου Μητρόπουλου, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΔΙΠΥ (Οργανισμός Διασφάλισης

Ο Παιδικός Σταθμός του Δήμου Ζαχάρως, σε συνεργασία με την Διαιτολόγο-Διατροφολόγο κα Βασιλική Παπαχριστοπούλου, διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Ταξιδεύουμε…υγιεινά».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 6.00 μ.μ., στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ζαχάρως,

πατήστε & διαβάστε το 19ο τεύχος
Δείτε το κανάλι μας...