Η εικονική «επιτυχία» ενός λιμανιού-Η οικονομική συντριβή κατοίκων και επιχειρηματιών του ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ

Χάρης Βασιλείου Μιχαλακόπουλος

 

 

ΚΑΤΑΚΟΛΟ 2023…(δεν είναι στραβός ο γιαλός-εμείς στραβά αρμενίζουμε) Εάν κάποιος διαβάσει στις τοπικές εφημερίδες (και σε πολλά site) τα λεγόμενα του Δήμαρχου Πύργου και των υπευθύνων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, θα πιστέψει ότι ο λιμένας Κατακόλου έχει «απογειωθεί» τουριστικά. Φυσικά θα πιστέψει επίσης ότι τα εμπορικά μαγαζιά καθώς και αυτά της εστίασης του Κατακόλου και (ίσως) του Πύργου ασφυκτιούν από πελάτες και δεν υπάρχει καρέκλα να κάτσουν οι πελάτες.

 

 

Συμβαίνει όμως αυτό ή είναι εικονική πραγματικότητα, που την προωθούν οι πολιτικοί υπεύθυνοι για τη δική τους προβολή και την αναπαράγουν αμάσητα ή για ευνόητους λόγους τα τοπικά ΜΜΕ; Δυστυχώς οι αριθμοί είναι σκληροί, καθώς επίσης και η πραγματικότητα που δεν μπορεί να κρυφτεί κάτω από το χαλί . Οι αριθμοί από τα επίσημα στοιχεία της πλέον αρμόδιας αρχής δείχνουν κατακόρυφη πτώση .

 

 

Επίσης πρόσφατα «έπιασε» στο λιμάνι ένα κρουαζιερόπλοιο της πασίγνωστης εταιρίας VIKING η οποία θα πραγματοποιήσει το 25% περίπου των αφίξεων στο Κατάκολο. Το συγκεκριμένο είχε 900 περίπου επιβάτες. Ξέρετε πόσοι έμειναν στην αγορά του ΚΑΤΆΚΟΛΟΥ μετά την «εξαφάνιση» τους με το που πάτησαν το πόδι τους κάτω; ΜΟΝΟ 7 (επτά) άτομα!!!!….

 

 

Φυσικά όλα αυτά έγιναν γιατί η εταιρία αυτή είχε κάνει πιο πριν τις δικές της συνεννοήσεις. Τις είχε κάνει γιατί ΚΑΝΕΝΑΣ τοπικός παράγοντας ΔΕΝ φρόντισε να έρθει ΕΓΚΑΙΡΑ σε επαφή μαζί της. Τις είχε κάνει γιατί η ΤΟΠΙΚΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ είναι καλοί (άριστοι) στις ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ και στα ΠΑΧΙΑ ΛΟΓΙΑ και ΑΣΧΕΤΟΙ από κρουαζιέρα και λιμάνια. Φυσικά και ΔΕΝ φταίει η εταιρία που κοιτάει το συμφέρον της, αλλά όλοι αυτοί που ΕΜΕΙΣ ΟΡΙΣΑΜΕ να κοιτάξουν το ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΚΟΙΝΟ συμφέρον.

 

 

 

 

Το καλοκαίρι προβλέπεται ΜΑΥΡΟ για τους επιχειρηματίες στο ΚΑΤΑΚΟΛΟ εφόσον ΗΔΗ το 25% του τουριστικού προϊόντος είναι χαμένο. (η κάθε εταιρεία έχει ρυθμίσει το πρόγραμμα της από πριν για την τρέχουσα χρονιά και κατά 80-90% για την επόμενη). Κλείνοντας θα αφήσω μερικά ερωτήματα προς προβληματισμό….

 

 

 Οι διαμαρτυρίες τοπικά γιατί εξαντλούνται σε «φιλοσοφικές» συζητήσεις στα τοπικά καφενεία;
 Υπάρχει πάρε-δώσε ελαχίστων με ψίχουλα (όπως π.χ δωρεάν αυτοκίνητο με βενζίνη- ένα δωρεάν διαφημιστικό stand εντός χερσαίας ζώνης κλπ κλπ) για να κάνουν ιδιωτικές συμφωνίες προς όφελός τους και εις βάρος των πολλών;
 Τι ακριβώς προσφέρουν εκείνες οι περίφημες «συμβουλευτικές υπηρεσίες» που πληρώνουμε ΟΛΟΙ με δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε ΑΘΗΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑ-ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ή ξέρω εγώ που αλλού;
 Τι ακριβώς κάνει εκείνη η περίφημη ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ του ΔΗΜΟΥ ΠΥΡΓΟΥ εδώ και 4 χρόνια; Μόνο για να αποφασίζει εάν δώσει καμιά ανάθεση (φυλλάδια ή «πρόγραμμα») σε τοπικό όμιλο;
 Γιατί ΔΕΝ είναι στα «κάγγελα» οι τοπικοί Εμπορικοί σύλλογοι (Πύργου- Κατακόλου) και οι ιδιοκτήτες/ενοικιαστές των καταστημάτων; Τα βλέπουν όλα καλά ή ΔΕΝ θέλουν να πάνε κόντρα σε πολιτικούς και πολιτευτές ακόμα και εις βάρος του φαγητού των παιδιών τους;
 Που στο καλό είναι το περιβόητο master plan του λιμανιού μας; (ξέρω ότι υπάρχει). Γιατί δεν εφαρμόζεται; Δεν συμφέρει κάποια συγκεκριμένα συμφέροντα;
 Που είναι ο περίφημος manager που θα έφερνε η Δημοτική Αρχή; Έχασε το δρόμο μεταξύ αναθέσεων και άλλων διαδικασιών; «Τσούγκρισε» στους προσκρουστήρες;
 Τα έργα της χερσαίας ζώνης γιατί βάλτωσαν; Απεντάχθηκαν και δεν μας το λέτε; (εγώ ξέρω)
 Η μαρίνα μας υπάρχει ή βούλιαξε; (οργανωμένη μαρίνα δεν την λες πάντως-στο χάρτη του Υπουργείου δεν υπάρχει. Από λόγια του αέρα όμως είμαστε Πρωταθλητές κόσμου)

 

 

Φυσικά το θέμα είναι πολύ σοβαρό και θα επανέλθω. Είναι πάρα πολύ σοβαρό για την τύχη δεκάδων επιχειρηματιών και των οικογενειών τους και για την ίδια την τοπική οικονομία στο σύνολό της. Όσο για τους πολλούς που τα βλέπουν αυτά και σιωπούν και για τους λίγους που τα βλέπουν και μιλάνε να ευχηθώ καλό καλοκαίρι ή δεν θα είναι και τόσο καλό τελικά;

Διαβάστε Επίσης

πατήστε & διαβάστε το 19ο τεύχος
Δείτε το κανάλι μας...