Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών-Λιγότερα τρόφιμα για 2 στους 3 με κριτήριο την τιμή, αναβάλλουν αγορές 5 στους 6

Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών έχει σαν μόνο κριτήριο αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών το κόστος, όπως δείχνουν τα νέα στοιχεία από την κυλιόμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

 

 

Την περασμένη εβδομάδα αντίστοιχα στοιχεία έδειξαν ότι οι πολίτες θεωρούν ότι η Πολιτεία τους έχει εγκαταλείψει. Συγκεκριμένα, πολύ μεγαλύτερη στήριξη ζητά το 89% για ενέργεια/ρεύμα, 74% για καύσιμα, 48% για τρόφιμα, 42% για ενοίκια.

 

 

Όπως αναφέρεται στην σχετική ανάρτηση, είναι ξεκάθαρη μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων για τις αγορές βασικών αγαθών.

 

Συγκεκριμένα:

 

 

Το 84% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις (έναντι 79% στη μέτρηση του Απριλίου 2022)

 

Το 75% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων

 

Το 67% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου (έναντι 61% στη μέτρηση του Απριλίου)
Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα το 63% του κοινού δηλώνει ότι έχει μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος.

 

 

Εκτός των βασικών αγαθών, εντονότερη είναι η τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις δευτερεύουσες αγορές, όπως είναι οι αγορές για προσωπική φροντίδα, για είδη οικιακής βελτίωσης ή για αγορές παγίων.

 

Συγκεκριμένα:

 

 

Το 83% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού (έναντι 75% στη μέτρηση του Απριλίου)

 

Το 44% αποφεύγει να κάνει αγορές προκειμένου να έχει χρήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης

 

 

Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%.

 

 

thepressproject.gr

Διαβάστε Επίσης

πατήστε & διαβάστε το 19ο τεύχος
Δείτε το κανάλι μας...