Οδηγούμε το Jeep Compass e-Hybrid

Ο εξηλεκτρισμός της Jeep, για τον οποίο έχω αναφερθεί εκτενώς, περνά από αρκετά στάδια, ένα εκ των οποίων είναι η υβριδική τεχνολογία.

 

 

Μάλιστα, η Jeep την ονομάζει e-Hybrid, βάζοντας και σχετικά λογότυπα στα μοντέλα αυτά, προκειμένου να ξεχωρίζουν οπτικά, διότι μόνο εκεί παρατηρούνται οι αλλαγές.

 

 

Οδηγώντας το Compass e-Hybrid, είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω τί έκανε η Jeep προκειμένου να μοιράσει την ευχαρίστηση μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου.

 

 

Και οφείλω να ομολογήσω ότι το κατάφερε, διότι δίχως να χάσει τα χαρακτηριστικά της αυθεντικότητας ενός Jeep, πέτυχε περίπου 15% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

 

 

Με τα αδρά χαρακτηριστικά της Jeep, το Compass αποτελεί μια SUV επιλογή με αρετές. Η εμφάνιση είναι συγκινητική, και τα περιμετρικά προστατευτικά, σε συνδυασμό με τις ράγες οροφής και το μαύρο πλαίσιο στο καπό, δημιουργούν μια ισχυρή εικόνα.

 

 

Στην καμπίνα, η έκδοση δοκιμή Upland εφοδιάζεται με ειδικά καθίσματα που έχουν επένδυση SEAQUAL, κατασκευασμένη από ανακυκλωμένα πλαστικά που έχουν περισυλλεχθεί από τη θάλασσα, αναδεικνύοντας και την περιβαλλοντική ευαισθησία της μάρκας. Ανακυκλωμένα υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί και σε άλλα τμήματα της καμπίνας, η οποία έχει καλή εικόνα, με 10,1 ιντσών οθόνη αφής ψηλά τοποθετημένη και σύστημα πολυμέσων Uconnect, αρκετά έως πολύ λειτουργικό. Ψηφιακός και ο πίνακας οργάνων των 12,5 ιντσών.

 

 

Η άνεση για 4 ενήλικες επιβάτες είναι καλή, όπως και πλούσιος ο χώρος αποσκευών των 424 λίτρων, ο οποίος δεν έχει επηρεαστεί από την παρουσία του υβριδικού συστήματος.

 

 

 

 

Και επειδή αναφέρθηκα σε αυτό, η Jeep χρησιμοποιεί ως βάση έναν κινητήρα βενζίνης, υπερτροφοδοτούμενο 1.5 lt που αποδίδει 130 ίππους και 240 Nm ροπής, ο οποίος συνεπικουρείται από δυναμό που λειτουργεί και ως γεννήτρια, καθώς και από ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 20 ίππους και 55 Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό βρίσκεται εντός του αυτόματου κιβωτίου των 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, ενώ η μπαταρία που προσφέρει το ρεύμα και αυτοφορτίζεται, είναι 0,8 kWh, τοποθετημένη περίπου στο κέντρο του αυτοκινήτου.

 

 

Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται εν κινήσει, μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, όπως συμβαίνει σε όλα τα υβριδικά.

 

 

Τώρα, το πλεονέκτημα της υβριδικής τεχνολογίας, είναι ότι προσφέρει και ηλεκτρική λειτουργία, κατά περίπτωση. Δηλαδή, με χαμηλό φορτίο, στην εκκίνηση, ξεκινά ηλεκτρικά και ομαλά, το ίδιο όταν κάνει και όπισθεν (e-Creeping), όταν ξεκινά από φανάρι, για παράδειγμα (e-Launch), όταν βρίσκεται σε κυκλοφοριακή συμφόρηση και πηγαίνει βήμα βήμα (e-Queueing) ή όταν παρκάρει (e-Parking).

 

 

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, η ηλεκτρική λειτουργία εκτός από το ότι δεν προκαλεί θόρυβο, σημαίνει ότι το Compass κινείται χωρίς να καταναλώνει καύσιμο και χωρίς να ρυπαίνει.

 

 

Επιπλέον, οδηγώντας με ρεπρίζ, το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει έξτρα ώθηση στο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, χωρίς ως οδηγός να χρειαστεί να πατήσεις κάποιον διακόπτη ή να κάνεις κάποια ρύθμιση.

 

 

Γενικά, η οδήγηση είναι ισορροπημένη, πολιτισμένη, χωρίς κάτι το συνταρακτικό σε επιδόσεις, αλλά μπορείς να κινηθείς και εκτός δρόμου με την υψηλή απόσταση από το έδαφος.

 

 

Θα δεις την κατανάλωση και κάτω από τα 7 λίτρα, αν δεν ζορίσεις πολύ το μοτέρ και με την πληθώρα των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού που διαθέτει, θα σε ικανοποιήσει ως επιλογή.

 

 

www.huffingtonpost.gr

Διαβάστε Επίσης

«Ταξίδι των στίχων και των ήχων»

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Τραπεζικών Ηλείας σε συνεργασία με την κα Ευγενία Πετροπούλου, εκπ/κό θέλοντας να διαμορφώσει μια ευρύτερη κουλτούρα

πατήστε & διαβάστε το 19ο τεύχος
Δείτε το κανάλι μας...