H άτυχη νεόνυμφη μπροστά στο κοινό που τη χειροκροτούσε για τη νίκη της… τόλμησε να σηκώσει το χέρι της πανηγυρίζοντας, γεγονός που εξαγρίωσε τον γαμπρό με αποτέλεσμα να τη γρονθοκοπήσει στο κεφάλι
Κατά τη διάρκεια του μυστηρίου του χριστιανικού ορθόδοξου γάμου, αφού τα στέφανα «αλλαχθούν», διαβάζονται δύο περικοπές: Η μία του Αποστόλου, στην οποία παρουσιάζεται ο Γάμος ως Μυστήριο Μέγα και συγχρόνως εκτίθενται οι σχέσεις και τα καθήκοντα και υποχρεώσεις των νεονύμφων. Και καταλήγει η περικοπή: «η δε γυνή ίνα φοβήται τον άνδρα».
Σχεδόν όλοι γνωρίζουν είτε από προσωπική εμπειρία, είτε έχοντας παραβρεθεί ως προσκεκλημένοι σε γάμο, ότι κάπου εκεί η νύφη συνήθως πατάει το παπούτσι του γαμπρού. Ό,τι έκανε δηλαδή και η Μάρω Κοντού στην ομώνυμη ταινία του 1965 με τον Γιώργο Κωνσταντίνου με τους πρωταγωνιστές να φτάνουν μέχρι τον… χωρισμό όταν η νύφη… πάτησε πόδι!
Στο Ουζμπεκιστάν, όμως, δεν ισχύουν τα ίδια ήθη και έθιμα, όπου οι νύφες όχι μόνο δεν πρέπει να πατούν το πόδι του γαμπρού, αλλά ακόμη και εάν κερδίσουν σε ένα διαγωνισμό που θυμίζει κάτι από τη γνωστή σε μας «κουλούρα», η νύφη φαίνεται ότι απαγορεύεται να πανηγυρίσει έναντι του συζύγου της. Αυτό το «λάθος» έκανε μια άτυχη νεόνυμφη που μπροστά στο κοινό που τη χειροκροτούσε για τη νίκη της… τόλμησε να σηκώσει το χέρι της πανηγυρίζοντας, γεγονός που εξαγρίωσε τον γαμπρό με αποτέλεσμα να τη γρονθοκοπήσει στο κεφάλι!
Ο γαμπρός που δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του και τηρώντας τα απαρχαιωμένα στερεότυπα του βίαιου «άνδρα-αρχηγού» δεν δίστασε να χτυπήσει την κοπέλα που μόλις είχε κάνει «γυναίκα του» και μάλιστα στη συνέχεια να στέκεται χαμογελαστός μπροστά στο κοινό σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Η κοπέλα φυσικά ξέσπασε σε κλάματα γέρνοντας προς το πλευρό της κουμπάρας, με την ίδια και τον κουμπάρο να προσπαθούν να κρύψουν την αμηχανία τους προσποιούμενοι ότι δεν συνέβη τίποτα.