Με παραγγελία του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου στην οποία γίνεται λόγος για παρακώληση συγκοινωνιών από τα αγροτικά μπλόκα και ζητείται κατ’ ουσίαν η άσκηση αυτεπάγγελτων διώξεων των αγροτών για ποινικά αδικήματα, επιχειρείται αυτή τη φορά η κάμψη των αντιδράσεων του αγροτικού κόσμου και η επιστροφή των τρακτέρ στις εστίες τους.
Έτσι, μετά την κυβερνητική προσπάθεια να μεταφερθούν στις πλάτες των αγροτών οι ευθύνες για το «πλιάτσικο» στις κοινοτικές ενισχύσεις, όταν όλοι ξέρουν για τη «σπείρα» που είχε εγκατασταθεί εδώ και χρόνια στον ΟΠΕΚΕΠΕ και μετά τη συστηματική υπονόμευση των αντιδράσεων του αγροτικού κόσμου, τώρα έρχεται μια εισαγγελική εντολή, που περιορίζει την έκφραση της διαμαρτυρίας και επιβάλει τη δίωξη των αγροτών για ποινικά αδικήματα.
Πιο συγκεκριμένα, την παραγγελία για την αυτεπάγγελτη διερεύνηση αδικημάτων από τους αγρότες που διαδηλώνουν σε πανελλαδικό επίπεδο διαβίβασε στις κατά τόπους εισαγγελικές αρχές ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Κωνσταντίνος Τζαβέλλας. Συγκεκριμένα, ο Εισαγγελέας επισημαίνει ότι έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα τοποθέτησης εμποδίων σε δρόμους, αποκλεισμός λειτουργίας αεροδρομίων και απειλή αποκλεισμού λιμανιών, τα οποία συνιστούν ποινικά αδικήματα σύμφωνα με τα άρθρα 290 έως 292 του Ποινικού Κώδικα.
Στην παραγγελία του τονίζεται ότι οι πράξεις αυτές διώκονται αυτεπάγγελτα και η αστυνομία οφείλει να προχωρεί σε άμεση προανάκριση χωρίς προηγούμενη εισαγγελική εντολή, εφόσον υπάρχει κίνδυνος απώλειας αποδεικτικών στοιχείων ή δυσχέρεια στην απόκτησή τους στο μέλλον. Ο Εισαγγελέας ζητά από τους αρμόδιους εισαγγελείς και αστυνομικές αρχές να διασφαλίσουν την καταγραφή και διερεύνηση κάθε παράβασης, καθώς και την άσκηση ποινικής δίωξης κατά των δραστών, ενώ υπογραμμίζει ότι η παράλειψη των υποχρεώσεών τους μπορεί να επιφέρει πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες.
Αναλυτικά στην εισαγγελική παραγγελία αναφέρεται:
Kατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, παρατηρείται το φαινόμενο της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας στους δρόμους, με πρόθεση, κυρίως, με τοποθέτηση και διατήρηση εμποδίων, αλλά και με άλλες, εξίσου επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας, πράξεις (άρθρο 290 § 1 του ισχύοντος ΠΚ), δια του αποκλεισμού της κυκλοφορίας οχημάτων, σε δημόσιες, εθνικές και μη, οδούς, από συμμετέχοντες κ.λπ. στις κινητοποιήσεις των αγροτοκτηνοτρόφων της χώρας.
Παρόμοιο παρατηρούμενο φαινόμενο, που αποτελεί κλιμάκωση του προαναφερόμενου, είναι και αυτό της διατάραξης της ασφάλειας της συγκοινωνίας αεροσκαφών, με πρόθεση, κυρίως, με τοποθέτηση και διατήρηση εμποδίων, αλλά και με άλλες, εξίσου επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας, πράξεις, μέσω της κατάληψης κρίσιμων εγκαταστάσεων – υποδομών και του αποκλεισμού της λειτουργίας των αερολιμένων του Ηρακλείου (“Νίκος Καζαντζάκης”) και των Χανίων (“Ιωάννης Δασκαλογιάννης”), δια της εισόδου και παραμονής των διαμαρτυρόμενων αγροτοκτηνοτρόφων, στους χώρους της “πίστας” και των αιθουσών αφίξεως και αναχωρήσεως των αερολιμένων (άρθρο 291 § 1 του ισχύοντος ΠΚ).
Ήδη, οι ανωτέρω διαμαρτυρόμενοι, όπως διαχέεται, μέσω των δελτίων ειδήσεων, ετοιμάζονται να προβούν και σε περαιτέρω πράξεις διαμαρτυρίας, μέσω επαπειλούμενων καταλήψεων και αποκλεισμού λειτουργίας λιμανιών της χώρας (άρθρο 291 § 1 του ισχύοντος ΠΚ). Παραλλήλως τελούμενο, έγκλημα, με τις ανωτέρω ελεγχόμενες και παρατηρούμενες συμπεριφορές, είναι και αυτό της παρεμπόδισης – διατάραξης σε μεγάλη έκταση ή για μεγάλο χρονικό διάστημα, με πρόθεση, της λειτουργίας κοινόχρηστων συγκοινωνιακών μέσων και ιδίως, πλοίου, αεροπλάνου και λεωφορείου (άρθρο 292 § 1 του ισχύοντος ΠΚ).





