Σαφές μήνυμα υπέρ της νέας οδικής σύνδεσης Πάτρας – Ολυμπίας έστειλε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αρχαίας Ολυμπίας, Βασίλης Τυλιγάδας, μέσα από δηλώσεις του στην εφημερίδα Πατρίς. Όπως σημείωσε, «τα οφέλη είναι πολλαπλά και σαφώς οικονομικά, τουριστικά και αναπτυξιακά, αφού η νέα οδός θα επιτρέψει την ουσιαστική σύνδεση της Ολυμπίας με τη μητροπολιτική Πάτρα και βέβαια θα φέρει πιο κοντά τον Άραξο».
Η τοποθέτηση αυτή αποτυπώνει την οπτική ενός κλάδου που αναζητά άμεση πρόσβαση σε μεγαλύτερες αγορές και πηγές επισκεψιμότητας. Η Πάτρα, ως το μεγαλύτερο αστικό και οικονομικό κέντρο της Δυτικής Ελλάδας, αποτελεί για τους επαγγελματίες του τουρισμού «κόμβο» από τον οποίο μπορεί να διοχετευτεί επισκεπτικό ρεύμα προς την Ολυμπία. Ωστόσο, η αναφορά αυτή αναδεικνύει και μια άλλη παράμετρο: τη μόνιμη ανισορροπία στη Δυτική Ελλάδα, όπου η Ηλεία συχνά περιορίζεται στον ρόλο του «τελικού προορισμού», χωρίς να προβάλλεται η ανάγκη συνολικής αναβάθμισης των υποδομών της.
Η ανάπτυξη, όπως φαίνεται μέσα από τέτοιες δηλώσεις, εξακολουθεί να ετεροκαθορίζεται από την Πάτρα, αφήνοντας στο περιθώριο τις ανάγκες ενός νομού που παραμένει υποδομικά και θεσμικά πιο αδύναμος. Το ζητούμενο πλέον είναι κατά πόσο η νέα οδική αρτηρία θα αποτελέσει πραγματικό μοχλό ανάπτυξης για την Ηλεία ή αν θα λειτουργήσει κυρίως ως γραμμή ταχείας πρόσβασης προς ένα ισχυρότερο μητροπολιτικό κέντρο.
Η δήλωση του Βασίλη Τυλιγάδα, Προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Αρχαίας Ολυμπίας, όπως δημοσιεύτηκε στην Πατρίς, παρουσιάζει μια αναμενόμενη οπτική: τα οφέλη της νέας οδού περιγράφονται ως «πολλαπλά», «οικονομικά, τουριστικά, αναπτυξιακά», καθώς —κατά τον ίδιο— θα επιτρέψει την «ουσιαστική σύνδεση της Ολυμπίας με τη Μητροπολιτική Πάτρα» και θα φέρει «πιο κοντά τον Άραξο».
Ωστόσο, η συγκεκριμένη προσέγγιση φανερώνει και μια πραγματικότητα: ο Πρόεδρος φαίνεται να βλέπει την Πάτρα ως το μεγάλο μητροπολιτικό σημείο αναφοράς, γύρω από το οποίο πρέπει να κινηθεί η ανάπτυξη, υποβαθμίζοντας —έστω άθελά του— τον ρόλο της Ηλείας ως αυτόνομου πόλου. Δεν είναι παράλογο: ο κλάδος του τουρισμού συχνά εστιάζει σε μεγάλα αστικά κέντρα και κόμβους μεταφορών. Όμως αυτή η οπτική αναδεικνύει και το χρόνιο πρόβλημα της Ηλείας, που παραμένει «φτωχή συγγενής» σε επίπεδο υποδομών και διεκδικήσεων.





