Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος αποτελεί ένα σημαντικό έργο υποδομής για τη Δυτική Ελλάδα, που πρόκειται να φέρει σημαντικές αλλαγές στην οδική ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Ακολουθεί μια συνοπτική παρουσίαση των κυριότερων στοιχείων και ωφελειών του έργου:
Στοιχεία του Έργου
Συνολικό μήκος: ~75 χλμ.
Παράδοση πρώτου τμήματος: 65 χλμ. από Πύργο έως Αλισσό – Παράδοση στις 31 Ιουλίου 2025
Υπόλοιπα 10 χλμ. έως Πάτρα – Παράδοση έως τέλος Νοεμβρίου 2025
Πρόοδος έργου: ~80% ολοκλήρωση
Χαρακτηριστικά Υποδομής
Γέφυρες: 15 (συμπεριλαμβάνεται η μεγαλύτερη, η Γέφυρα του Πηνειού, 240 μέτρων)
Διαβάσεις: 27 άνω & 37 κάτω
Οχετοί: 150 Τοίχοι αντιστήριξης: Συνολικού μήκους 7.250 μέτρων
ΣΕΑ (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών): Καραίικα & Πύργος (και στις δύο κατευθύνσεις)
Δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων: Κάτω Αχαΐα, Χανάκια
Δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων: Κάτω Αχαΐα, Αμαλιάδα
Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας με παρουσία Τροχαίας στον Πύργο
Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών: Σε σταθμούς διοδίων
Διόδια και Χρέωση
Αναλογική Χιλιομετρική Χρέωση με χρήση πομποδέκτη ΟΛΥΜΠΙΑ PASS Υβριδικό Σύστημα Χιλιομετρικής Χρέωσης (Hybrid) – πληρωμή με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα
Οφέλη
Ταχύτερες μετακινήσεις: Η διαδρομή Αθήνα–Πύργος θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά
Ασφάλεια: Μείωση τροχαίων ατυχημάτων σε μία ιστορικά επικίνδυνη οδική διαδρομή
Ανάπτυξη: Ενίσχυση του τουριστικού και αγροτικού τομέα, με καλύτερη διασύνδεση Ηλείας, Αχαΐας και γενικότερα της Πελοποννήσου
Περιφερειακή συνοχή: Αναβάθμιση της σύνδεσης με τον κορμό του εθνικού οδικού δικτύου (Αθήνα–Πάτρα–Πύργος–Καλαμάτα)
Αυτός ο νέος οδικός άξονας αναμένεται να λειτουργήσει ως “οδικός μοχλός” ανάπτυξης και ευημερίας για μια περιοχή που επί δεκαετίες υστερούσε σε ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές.