Πάτρα – Πύργος: επόμενο στοίχημα η σύνδεση με τη ΒΙΠΕ Πάτρας και το αεροδρόμιο Αράξου

Ως επόμενο στοίχημα θα πρέπει να λογίζεται η οδική σύνδεση του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος με την ΒΙΠΕ Πάτρας αλλά και το αεροδρόμιο στον Άραξο. Στη χθεσινή επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστου Δήμα, τέθηκε το ζήτημα από τον Δήμαρχο Δυτικής Αχαϊας, Γρηγόρη Αλεξόπουλο. Σύμφωνα με τον ίδιο “«βρισκόμαστε μία ανάσα από την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο έχει ανάγκη όχι μόνο η περιοχή μας, αλλά και ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα. Πρόκειται για ένα έργο που θα συμβάλει καθοριστικά στην οδική ασφάλεια, μειώνοντας τις αποστάσεις στη μετακίνηση αγαθών και ανθρώπων.

 

 

Έθεσα στον Υπουργό μείζονα ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου και λάβαμε την προσωπική του δέσμευση για την άμεση αντιμετώπισή τους με την υφιστάμενη εργολαβία. Πρόκειται για τη διασύνδεση της Πατρών- Πύργου με τη ΒΙ.ΠΕ. Πατρών και το Αεροδρόμιο του Αράξου, τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα και την ασφαλτόστρωση του βοηθητικού δικτύου που εξυπηρετεί την τοπική κοινωνία. Επιδιώκουμε τη συνεργασία της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, καθώς τα έργα και οι υποδομές θα φέρουν ανάπτυξη στην περιοχή μας, θα προσελκύσουν επενδύσεις και θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας”.

 

 

Η διασύνδεση του αυτοκινητόδρομου με τη ΒΙΠΕ Πάτρας θεωρείται αυτονόητη καθώς πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες της χώρας και θα της προσφέρει την απαραίτητη σύνδεση με το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.Ποιες είναι οι πρόσφατες αποφάσεις Να θυμίσουμε πως με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών δόθηκε εντολή εκπόνησης μελετών και εργασιών για την αντιμετώπιση προβλημάτων από πλημμυρικά φαινόμενα σε περιοχές κατάντη της διέλευσης του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος αλλά και ασφαλτοστρώσεις στο παράπλευρο δίκτυο του νέου άξονα. Όπως αναφέρεται στην απόφαση τα αντιπλημμυρικά έργα είναι απαραίτητα για την αντιπλημμυρική προστασία των κατάντη ιδιοκτησιών κάθε είδους (σπίτια, βιομηχανίες και βιοτεχνικές εγκαταστάσεις, αγροκτήματα κ.λ.π) που θα επηρεαστούν από τις διερχόμενες απορροές, δεδομένου ότι στο πλήθος των περιπτώσεων οι φυσικοί αποδέκτες είναι ανεπαρκείς. Αφορούν συνολικά 14 παρεμβάσεις κατά μήκος του δρόμου.

 

 

Στην απόφαση για τις ασφαλτοστρώσεις υπάρχει η πρόβλεψη για την σύνδεση του Παράπλευρου οδικού δικτύου με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση των βιομηχανικών επιχειρήσεων και εγκαταστάσεων στη περιοχή του Δήμου Πατρέων που οδηγεί στο χώρο της ΒΙ.ΠΕ Πατρών καθώς και τη σύνδεση του Α/Κ Αμαλιάδας με την πόλη της Αμαλιάδας.

 

 

Για α) την ασφαλτόστρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου και

 

 

β) την σύνδεσή του Παράπλευρου οδικού δικτύου με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο που οδηγεί στη ΒΙ.ΠΕ Πατρών, η αμοιβή των μελετών θα υπολογιστεί με ποσοστό έκπτωσης 30%».

 

 

Στην ίδια απόφαση αναφέρεται πως προέκυψε η ανάγκη βελτίωσης του Παράπλευρου οδικού δικτύου στη περιοχή της Τ.Κ Καμινίων του Δ. Πατρέων και σύνδεσή του με την υφιστάμενη οδό που οδηγεί στο χώρο της ΒΙ.ΠΕ λόγω της αυξημένης κίνησης οχημάτων βαρέως τύπου (φορτηγά μήκους άνω των 21μ) από την λειτουργία βιομηχανικών επιχειρήσεων και αποθηκευτικών εγκαταστάσεων προκειμένου να αποφευχθεί η χρήση των τοπικών οδών και της ΠΕΟ και η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων εντός κατοικημένης ζώνης του οικισμού της Τ.Κ Καμινίων.

 

 

Η παράδοση του αυτοκινητόδρομου

 

 

Όπως ανέφερε κατά την επίσκεψη του στα εργοτάξια του Πάτρα-Πύργος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, «Τέλος Ιουλίου, μέσα στο καλοκαίρι, θα έχουμε την παράδοση σε κυκλοφορία των 65 χλμ. από τον Αλισσό ως τον Πύργο και έως το τέλος του έτους, τέλος Νοεμβρίου, θα έχουμε τα υπόλοιπα 10 χλμ. Πλέον, η Ολυμπία Οδός θα είναι ένας από τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους στη χώρα, προσεγγίζοντας τα 300 χλμ.». Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα που υλοποιούνται στη χώρα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και το ΕΣΠΑ 2021-2027.

 

 

Με την λειτουργία του θα αυξηθούν κατακόρυφα τα επίπεδα οδικής ασφάλειας για την μετακίνηση των οδηγών στις περιοχές της Αχαϊας και της Ηλείας. Η απόσταση Αθήνα-Πύργος θα διανύεται σε λιγότερο από 3 ώρες ενώ η απόσταση Πάτρα-Πύργος θα είναι υπόθεση 40 λεπτών από περίπου 70 λεπτά με τη χρήση της υφιστάμενης εθνικής οδού Πατρών-Πύργου. Η Ολυμπία Οδός με την προσθήκη του τμήματος Πάτρα-Πύργος, γίνεται ο δεύτερος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας με περίπου 300 χιλιόμετρα μήκος, πίσω μόνο από τον βασικό άξονα της Εγνατίας Οδού.

 

 

ypodomes.com

Διαβάστε Επίσης

πατήστε & διαβάστε το 28ο τεύχος
πατήστε στην εικόνα & διαβάστε...
Δείτε το κανάλι μας...