Τουρισμός & Πολιτισμός στην Ηλεία: Αποτύχαμε και στα δύο!

• Χωρίς διαφήμιση ποτέ ο Νομός Ηλείας δεν θα γίνει τουριστικός προορισμός!

 

 

• Λείπει ο Κοροβέσης από τον Πολιτισμό!

 

 

Σε ρεπορτάζ αθηναϊκών τηλεοπτικών σταθμών προχθές αναφερόταν πώς στην Ελλάδα, υπάρχουν κορυφαίοι τουριστικοί προορισμοί που στην, κυριολεξία, “βουλιάζουν” από τουρίστες. Και δεν είναι μόνο τα πανέμορφα νησιά μας αλλά και η υπόλοιπη χώρα.
Η Ελλάδα, μαζί με την Ιταλία και την Ισπανία, είναι οι τρεις χώρες που προτιμούνται από τους ξένους τουρίστες. Η επιτυχία αυτή οφείλεται κυρίως στη φήμη ότι οι χώρες αυτές είναι ηλιόλουστες και διαθέτουν ωραίες παραλίες. Αυτή η φήμη ανταποκρίνεται στα κυριότερα κίνητρα της πλειονότητας των σύγχρονων τουριστών και εκφράζεται με το κύμα των αδειούχων των τριών θερινών μηνών, οι οποίοι ξεκινούν από τη βόρεια Ευρώπη και κατευθύνονται στη νότια, αναφέρει σε άρθρο του ο Πέτρος Κ. Γαλιατσάτος, Καθηγητής Τομέα Τουρισμού & Μεταφορών, Σύμβουλος Τουριστικών Επιχειρήσεων.

 

 

Η Ελλάδα είναι μια χώρα με έντονη τουριστική φήμη κυρίως λόγω των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει το τουριστικό της προϊόν.
Είναι γεγονός πως η χώρα μας προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό φυσικής ομορφιάς και πολιτιστικής κληρονομιάς.

 

 

Από την άλλη, η εφημερίδα “ΠΡΩΤΗ” ανέφερε σε πρωτοσέλιδό της χθες, για μείωση επισκέψεων, διανυκτερεύσεων και εσόδων από τον εισερχόμενο τουρισμό όπως καταγράφει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και σήμερα, σε ρεπορτάζ της εφημερίδας “ΠΑΤΡΙΣ” αναφέρεται ότι, “σημαντικά μειωμένος ο τουρισμός στον Πύργο”!

 

 

Ξέρετε, ο Νομός Ηλείας είναι ένας πανέμορφος νομός που συγκεντρώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα μπορούσαν να τον κάνουν έναν από τους πιο δημοφιλής προορισμούς. Όμως, κανείς δεν ενδιαφέρεται. Κι επαναπαυόμαστε στο χάλι μας!

 

 

Στην αρχή της καλοκαιρινής περιόδου, η Αλβανία κυκλοφόρησε ένα πανέμορφο βίντεο με τις ομορφιές που διαθέτει και σε συνδυασμό και με άλλα πράγματα που έκανε κατάφερε και φέτος να αυξήσει τον τουρισμό και να γίνει ένας δημοφιλής προορισμός για ξένους. Οι άνθρωποι εκεί δούλεψαν για να το καταφέρουν, σε αντίθεση με εμάς στην Ηλεία και γενικά στη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας που περί άλλων τυρβάζουμε.

 

 

Αλλά, ας αναλογιστούμε και τι έχουμε να προσφέρουμε στους τουρίστες για να τους δελεάσουμε να έρθουν. Ή Καλύτερα, όχι τι έχουμε να τους προσφέρουμε [γιατί έχουμε πάρα πολλά] αλλά πώς αυτά τα πλασάρουμε, πώς τα διαφημίζουμε;

 

 

Η εικόνα του τόπου προορισμού, που εκφράζει τις παραστάσεις που διαμορφώνουν οι τουρίστες σχετικά με το τι θα δουν και θα κάνουν εκεί που θα πάνε. Οι εικόνες που διαμορφώνουν οι άνθρωποι αναφορικά με τους ποικίλους τουριστικούς προορισμούς, όταν εκτιμηθούν, αξιολογηθούν και συνδυαστούν με άλλους παράγοντες οδηγούν στη λήψη της ταξιδιωτικής απόφασης.

 

 

Τι έχουν κάνει οι αρμόδιοι του νομού και κυρίως οι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας; Μήπως νομίζουν ότι με κάποιες πολιτιστικές εκδηλώσεις [που φέτος, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων ήταν υποτιμημένες] θα καταφέρουν να… φέρουν επισκέπτες;

 

 

Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις της Ηλείας

 

 

Οι φετινές πολιτιστικές εκδηλώσεις στην Ηλεία, κατώτερες των περιστάσεων σε πολλές περιπτώσεις, έδειξαν πόσο πολύ λείπει ο Νίκος Κοροβέσης, ο οποίος τα προηγούμενα χρόνια, ως Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού, έδωσε ρέστα, κατά τη λαϊκή ορολογία.
Θεατρικά, συναυλίες καθημερινά σε πόλεις, πανηγύρια [αποτελούν τη λαϊκή μας πολιτιστική παράδοση] σχεδόν σε κάθε χωριό, με τον ίδιο να επιβλέπει τα πάντα, να χρηματοδοτεί ότι άξιζε να χρηματοδοτηθεί κι εν πάση περιπτώσει να παρουσιάζει μια ομολογουμένως αξιόλογη πολιτιστική εικόνα, που συγκέντρωνε επισκέπτες κι εκτός της Ηλείας.

 

 

Δυστυχώς, οι φετινές πολιτιστικές εκδηλώσεις [εκτός ελαχίστων περιπτώσεων] συγκέντρωσαν αρνητικά σχόλια στα social media και δε νομίζω ότι κανέναν θα τον απασχολήσει σοβαρά.

 


Αν και πάντα μας αρέσει να λέμε πως ο πολιτισμός είναι η βαριά μας βιομηχανία, δεν έχω δει καμία… πολιτιστική τσιμινιέρα. Εννοώ ότι πέρα από την υπερηφάνεια που αισθανόμαστε, και δικαίως, για την πολιτιστική μας κληρονομιά, το ενδιαφέρον παραμένει εν πολλοίς θεωρητικό, δεν αποτυπώνεται σε επενδύσεις ή μέριμνα για τους ανθρώπους του πολιτισμού, αλλά ούτε και σε επισκέψεις σε μουσεία και χώρους πολιτισμού. Και για αυτό δεν φταίνε οι πολίτες, εμείς πρέπει να βρούμε τρόπο να τους φέρουμε εκεί.
Νικόλας Γιατρομανωλάκης Υφυπουργός Πολιτισμού

 

 

*κεντρική φωτογραφία από www.tovima.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες από 60 γυναίκες Ρομά προχώρησαν σε γυναικολογικές εξετάσεις μέσω οργανωμένης δράσης των κοινωνικών υπηρεσιών Δήμου Ήλιδας

Σε γυναικολογικές εξετάσεις -τεστ ΠΑΠ και προληπτικό έλεγχο- σε γυναίκες Ρομά που διαβιούν στις συνοικίες Παπακαυκά και Τσιχλεΐκων Αμαλιάδας,

πατήστε & διαβάστε το 19ο τεύχος
Δείτε το κανάλι μας...