Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν κατά 11% οι τιμές στο εξάμηνο – Νέα άνοδος της ιδιωτικής ετικέτας

Κατά 8,7% αυξήθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2023 την ίδια στιγμή που ο όγκος των πωλήσεων υποχώρησε κατά 2,5%, με τους καταναλωτές να συνεχίζουν να στρέφονται προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τις επιχειρήσεις από την πλευρά τους να εντείνουν τις προσφορές στα επώνυμα προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικά.

 

 

Η άνοδος των πωλήσεων σε αξία αποδίδεται στις πληθωριστικές πιέσεις ενώ όπως επισημαίνει η NielsenIQ σχετικά με την εξέλιξη των τιμών μετά την αύξηση ρεκόρ που σημειώθηκε στο τελευταίο τρίμηνο του 2022, στο +13,5%, φαίνεται σταδιακά από την αρχή του 2023 να υπάρχει μια αποκλιμάκωση στο ποσοστό αύξησης, παρόλο που συνεχίζει να διατηρείται σε διψήφια επίπεδα και συγκεκριμένα στο 11,1%, το χρονικό διάστημα από αρχές Απριλίου ως 18 Ιουνίου.

 

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων η ανοδική τάση οδηγείται κυρίως από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (+9,2%) όσο και τα τυποποιημένα (+9,4%), με τα bazaar προϊόντα να εμφανίζουν την πιο μετριοπαθή ανάπτυξη, στο +2,7%, ενώ την ίδια στιγμή οι μεγάλες FMCG κατηγορίες της οικιακής χρήσης, καθώς και της προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν σημαντική αύξηση πωλήσεων σε αξία, στο +10,6% και +7,8% αντίστοιχα.

 

 

Στο 24,8% το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας

 

Αυξημένη προτίμηση συνεχίζουν να δείχνουν οι καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία παρότι έχουν αυξήσει σημαντικά τη μέση τιμή πώλησής τους, συνεχίζουν να είναι η πιο φτηνή εναλλακτική στην πλειονότητα των κατηγοριών.

 

 

Το μερίδιο αγοράς των PL προϊόντων έχει φτάσει πλέον στο 24,8% ενώ σε κατηγορίες όπως τα προϊόντα οικιακής φροντίδας εμφανίζεται ακόμα υψηλότερο, στο 35,2%, σχεδόν 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα απ’ ότι ήταν στο κλείσιμο του 2022.

 

 

Την ίδια στιγμή το ποσοστό προωθητικής έντασης στην αγορά έχει φτάσει για το πρώτο εξάμηνο του έτους το 69,3% για τα επώνυμα FMCG προϊόντα, με τους λιανέμπορους και προμηθευτές στην προσπάθειά τους να είναι όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικοί να παρέχουν στους αγοραστές περισσότερες προσφορές και προωθητικές ενέργειες.

 

 

 

 

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα σε τετραγωνικά καταστήματα (Hypermarkets, καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.), στο +13,4%, γεγονός που οφείλεται, ενδεχομένως στην αυξανόμενη τάση των καταναλωτών να αναζητούν περισσότερες προσφορές, καθώς και πιο χαμηλές/ανταγωνιστικές τιμές.

 

 

Παράλληλα ο τουρισμός φαίνεται ήδη να έχει τονώσει σημαντικά την αγοραστική δυναμική της περιφέρειας, με αποτέλεσμα οι περιοχές της Κρήτης, αλλά και της Πελοποννήσου να εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης (+14,2% και +10,0% αντίστοιχα).

 

 

www.cnn.gr

Διαβάστε Επίσης

πατήστε & διαβάστε το 19ο τεύχος
Δείτε το κανάλι μας...