Είναι αλήθεια ότι δεν είμαι και πολύ της εκκλησίας επειδή θεωρώ ότι ο δογματισμός που εκφράζει έχει κατά πολύ και προ καιρού ξεπεραστεί. Οπως έχω ξαναγράψει, αν δεν αλλάξει ρότα το μέλλον της δεν θα είναι ρόδινο. Κάποτε ο κόσμος έτρεχε στις εκκλησίες θέλοντας εκεί να βρει κάποιου είδους καταφυγίου, ενώ όπως έγραψε ο βραβευμένος με Νόμπελ Τόμα Μαν “η πίστη σε μια ανώτερη πνευματική δύναμη όσο κι αν πρόκειται για ψευδαίσθηση δεν παύει να αποτελεί μια από τις ζωτικές ανάγκες του ανθρώπου”.
Σε περασμένες δεκαετίες αυτο η εκκλησία το εκμεταλλεύτηκε για να καθοδηγεί κατά το δοκούν τους ανθρώπους στο δρόμο που εκείνη ήθελε.
Σήμερα όμως, με τον όγκο πληροφοριών που υπάρχει, με τα χιλιάδες βιβλία που γράφονται κάθε χρόνο, ο κόσμος έχει προχωρήσει μπροστά και πλέον δεν υποκύπτει σε… θεούς εκδηκητικούς που θα σε στείλουν στο πυρ το εξώτερον αν κάνεις κάτι διαφορετικό από τις εντολές της.
Τα παραπάνω βέβαια αποτελούν ένα κομμάτι της δικής μου κοσμοθεωρίας και φυσικά ο αναγνώστης δεν είναι υποχρεωμένος να τα αποδεχτεί.
Εκανα όμως αυτή την αναφορά, για το γεγονός που συνέβη πριν λίγες ημέρες: Οπου ιερέας τέθηκε σε αργία διότι έντυσε παπαδάκια δύο κορίτσια. Γι’ ακόμα μια φορά αποδεικνύεται ότι ο μεσαίωνας στην εκκλησία δεν έχει τελείως εξαφανιστεί!!!
Χθες, παρακολούθησα ένα υπέροχο ντοκιμαντέρ στην ελληνική τηλεόραση, όπου αναφερόταν στις 12 μαθήτριες του Χριστού. Ανάμεσα σε αυτές η Μάρθα και η Μαρία, αδελφές του Λάζαρου. Επίσης, στο ντοκιμαντέρ αναφέρθηκε η Σαλώμη [όχι εκείνη που ζήτησε το κεφάλι του Ιωάννη Βαπτιστή] και η Τσερούλα η οποία υπήρξε επίσκοπος τον 1ο μ.Χ. αιώνα και η προσωπογραφία της βρέθηκε σε σπηλιά, όπου λέγεται πώς εκεί ζούσε.
Επίσης, οι επιστήμονες δίνουν την ερμηνεία ότι η Μαρία Μαγδαληνή, μαθήτρια του Ιησού, ήταν είτε σύζυγος του είτε μαθήτριά του, πλούσια χήρα η οποία εξασφάλιζε το φαγητό στον Χριστό και στους πολυάριθμους μαθητές που τον ακολουθούσαν.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της τηλεόρασης οι γυναίκες έπαιξαν σημαντικό ρόλο στη διάδοση του χριστιανισμού και κάποιες από αυτές υπήρξαν πιο σημαντικές από τους γνωστούς” μαθητές του Χριστού. Ομως από τον 5ο μ.Χ.-6ο μ.Χ. αιώνα αρχίζει η εκκλησία, σιγά-σιγά να “αποσύρει” από την πρώτη γραμμή τις γυναίκες και στη θέση τους να εμφανίζονται όλο και περισσότερο οι άνδρες μαθητές του Ιησού όπου και τελικά επικράτησαν. Μάλιστα, μέχρι τον 5ο-6ο αιώνα, οι μαθήτριες του Χριστού εμφανίζονταν σε έργα ζωγραφική ή γλυπτικής προσδίδοντάς τους τον σημαντικό ρόλο που κατείχαν.
Είναι άγνωστο φυσικά τι συνέβη και οι γυναίκες-μαθήτριες του Χριστού εξαφανίστηκαν και μόνο μία εμφανίζεται: η Μαρία Μαγδαληνή.
Σύμφωνα με τον Μυστικό Πίνακα του Λεονάρντο ντα Βίτσι, που καλύπτει έναν ολόκληρο τοίχο στο μοναστήρι της Σάντα Μαρία ντέλα Γκράτσιε στο Μιλάνο, μία αμφιλεγόμενη θεωρία που έχει προκαλέσει αντιδράσεις στο κόσμο της χριαστανοσύνης είναι ότι η Μαγδαληνή διατηρούσε ερωτική σχέση με τον Ιησού. Μια θεωρία που πυροδοτήθηκε εκ νέου μετά την έκδοση του βιβλίου “Κώδικας ντα Βίντσι” του Νταν Μπράουν, σύμφωνα με το οποίο δίπλα στον Ιησού δεν κάθεται ο Ιωάννης αλλά η Μαρία Μαγδαληνή.
Σύμφωνα με τους υποστηρικτές αυτής της θωρίας, η εξήγηση βασίζεται στο γεγονός ότι είναι η μοναδική φιγούρα που δεν έχει εμφανή ανδρικά χαρακτηριστικά, όπως οι υπόλοιποι μαθητές του Χριστού. Υποστηρίζουν ότι οι φιγούρες του Χριστού και του Ιωάννη δημιουργούν ένα νοητό “Μ” ανάμεσά τους, το οποίο παραπέμπει στα αρχικά του ονόματος της Μαρίας Μαγδαληνής.
Τα παραπάνω μπορεί κάποιος να τα πιστεύει, μπορεί και όχι. Σίγουρα όμως έχουν προβληματίσει πολλούς σε όλο τον κόσμο και θα συνεχίσουν να προβληματίζουν. Ισως κάποτε δοθούν ακριβής απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα…