Αλλαγές στον τρόπο και τη διαδικασία ελέγχου των οχημάτων στα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) προβλέπει Απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.
Η νέα υπουργική Απόφαση καθορίζει τον τρόπο, την διαδικασία αλλά και τον τρόπο πιστοποίησης του Τεχνικού Ελέγχου είτε είναι περιοδικός, είτε έκτακτος είτε εκούσιος.
Οι αλλαγές κρίθηκαν επιβεβλημένες εξαιτίας της αλλαγής σημείων τεχνικού ελέγχου σύμφωνα με το διορθωτικό της οδηγίας 2014/45/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 3ης Απριλίου 2014, για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο των μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους και για την κατάργηση της οδηγίας 2009/40/ΕΚ, το οποίο δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης L219/22-8-2019 και ενσωματώθηκε με την υπ’ αρ. 64744/677/2019 κοινή υπουργική απόφαση «Τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αρ. οικ. 49372/3352/2017 “Περιοδικός τεχνικός έλεγχος μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων τους σε συμμόρφωση με την οδηγία 2014/45/EK και κατάργηση της οδηγίας 2009/40/ΕΚ”» (Β’ 522).
Όπως αναφέρει το aftodioikisi.gr, παράλληλα από τεχνικό έλεγχο θα περνά και το σύστημα eCall για τις κατηγορίες οχημάτων Μ1 και Ν1 και περιγράφονται στην υπ’ αρ. 253664/2022 κοινή υπουργική απόφαση όπως επίσης ενσωματώνονται και επιπλέον σημεία ελέγχου στις δίκυκλες μοτοσικλέτες με πλευρικό κάνιστρο (κατηγορία L4e), τρίκυκλα με συμμετρικούς εμπρόσθιους ή οπίσθιους τροχούς (κατηγορία L5e) και τετράκυκλων οχημάτων (κατηγορία L7e) με κυβισμό κινητήρα άνω των 125 cm3.
Επίσης η υπουργική Απόφαση προβλέπει και την επικαιροποίηση των σημείων ελέγχου που αφορούν τα Οχήματα Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων, καθώς και των σημείων ελέγχου που αφορούν τα Οχήματα Διεθνών Μεταφορών Ευπαθών Τροφίμων (ΑΤΡ).
Μεταξύ των επικίνδυνων ελλείψεων κατά τον έλεγχο περιλαμβάνονται:
Δύο επαναλαμβανόμενες πεδήσεις μετά την ενεργοποίηση της προειδοποιητικής διάταξης (ή μετά την ένδειξη επικίνδυνης τιμής στο μανόμετρο).
Οι επιδόσεις της πέδης έκτακτης ανάγκης (δευτερεύουσας) δεν πληρούνται.
Διαρροή υδραυλικού υγρού που επηρεάζει την λειτουργία των βαλβίδων συστήματος πέδησης (ποδοβαλβίδες, βαλβίδες αποσυμπίεσης, ρυθμιστές πίεσης).
Επενδύσεις ή τακάκια υπερβολικά φθαρμένα (ελάχιστη ένδειξη μη ορατή).
Τύμπανο (ταμπούρο) ή δίσκος υπερβολικά φθαρμένος ή χαραγμένο ή ρηγματωμένο, επισφαλές ή σπασμένο ή λείπει.
Μη ορθή λειτουργία ή επικίνδυνη στερέωση του συστήματος Διεύθυνσης.
Πολύ κακή ορατότητα από την εσωτερική επιφάνεια καθαρισμού των υαλοκαθαριστήρων.
Μη λειτουργία φώτων πέδησης.
Κακή ηλεκτρολογική καλωδίωση και πιθανή επαφή με θερμά μέρη, περιστρεφόμενα μέρη ή με το έδαφος, αποσύνδεση συνδέσεων (λειτουργικά στοιχεία για το σύστημα πέδησης ή διεύθυνσης).
Σπασμένος άξονας ή ακραξόνιο.
Φθαρμένα ελαστικά.
Χαλάρωση των στερεώσεων των ελατηρίων.
Κατεστραμμένα αμορτισέρ, κακή λειτουργία.
Επισφαλής δεξαμενή ή σωληνώσεις, με ιδιαίτερο κίνδυνο πυρκαγιάς.
Πιθανή πτώση προφυλακτήρων.
Χαλαρές ή ραγισμένες βάσεις κινητήρα.
Τροποποίηση του κινητήρα που επηρεάζει την ασφάλεια ή/και το περιβάλλον.
Πόρτα που μπορεί να ανοίξει ακουσίως ή δεν παραμένει κλειστή (στρεφόμενες πόρτες).
Παρέλευση του νομοθετημένου ορίου ηλικίας της δεξαμενής στα συστήματα Υγραεριοκίνησης και Αεριοκίνησης.
Μη εγκεκριμένη αντικατάσταση πλαισίου μοτοσικλέτας.
Αναδιπλούμενο στήριγμα (σταντ): Δεν υπάρχει τουλάχιστον ένα (πλευρικό ή κεντρικό).
Υποπόδια (μαρσπιέ): Λείπουν, το ένα ή και τα δύο στη θέση του οδηγού.
Εξάτμιση: Λείπει ο σιγαστήρας.
Δείτε το ΦΕΚ ΕΔΩ