Την κατανάλωση ειδών που θεωρούνται ακόμα και πρώτης ανάγκης εμφανίζονται να «κόβουν» λόγω των ακραίων ανατιμήσεων που φέρνει ο πόλεμος στην Ουκρανία οι Έλληνες
Συγκεκριμένα το 70% δηλώνει ότι έχει μειώσει ή σταματήσει τελείως την κατανάλωση ακόμα και σε είδη που θεωρούνται πρώτης ανάγκης, λόγω της ακρίβειας, σύμφωνα με έρευνα της Focus Bari | YouGov.
Η μεγάλη πλειονότητα θεωρεί υπερβολικές / αρκετά μεγάλες αυξήσεις στις τιμές 11 προϊόντων / αγαθών από τα 18 που εξετάστηκαν, με το ρεύμα, καύσιμα αυτοκινήτου, θέρμανσης, είδη σουπερμάρκετ και τρόφιμα / ποτά να προηγούνται.
Το αποτέλεσμα της ακρίβειας είναι πως περισσότεροι από 7 στους 10 Έλληνες έχουν μειώσει ή σταματήσει τελείως την κατανάλωση ακόμα και σε είδη που θεωρούνται πρώτης ανάγκης.
Τα μεγαλύτερα «θύματα» της ακρίβειας είναι τα είδη σπιτιού, τα ταξίδια και οι διακοπές και τα είδη τεχνολογίας, καθώς 3 στους 10 να έχουν σταματήσει τελείως τις αγορές.
Μεταξύ όσων έχουν περικόψει / μειώσει την κατανάλωση κάθε κατηγορίας, οι 7 στους 10 το έχουν κάνει γιατί δεν επαρκεί το εισόδημά τους, ενώ οι 3 στους 10 το έχουν κάνει προληπτικά / από φόβο για τα «χειρότερα».
Εκτός από μειώσεις και περικοπές, οι Έλληνες καταναλωτές ήδη κάνουν πληθώρα επιλογών που εξασφαλίζουν έξυπνες αγορές, και τις εντείνουν από τον Ιανουάριο του 2022.
Η ακρίβεια και οι πιθανές ελλείψεις σε βασικά είδη διατροφής είναι σήμερα τα πρώτα σε ανησυχία θέματα που απασχολούν τους Έλληνες, περισσότερο κι από τον πόλεμο, την πανδημία και την ενδοοικογενειακή βία.