Τελικά είναι καλό να βγάζουμε την επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο και να κινούμαστε με νεκρά σε δρόμο με κατηφορική κλίση ή όχι;
Συχνό ήταν το φαινόμενο τις προηγούμενες δεκαετίες (παρατηρείται ακόμη και τώρα σε ηλικιωμένους οδηγούς) να επιλέγεται η θέση της «νεκράς» στα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης βενζίνης του κινητήρα.
Μια κίνηση που επί της ουσίας δεν ωφελούσε αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμου, αφού από τη στιγμή που δεν χρησιμοποιείται το δεξί πεντάλ, ο κινητήρας, (ακόμη και τα μηχανικά σύνολα που έφεραν καρμπυρατέρ), δεν παρουσίαζαν αξιόλογες διαφορές που να δικαιολογούν αυτή την κίνηση από την πλευρά του οδηγού. Σε κατηφόρα ο κινητήρας δεν καλείται να παράξει έργο όταν δεν πατάμε το γκάζι και καταναλώνει την ελάχιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου που χρειάζεται για να παραμείνει «ζωντανός», όσο και στο ρελαντί.
Από την άλλη, η επιλογή «νεκράς» στο κιβώτιο, με το αυτοκίνητο να κινείται είτε σε επίπεδη είτε σε κατηφορική διαδρομή, μπορούσε να δημιουργήσει εν δυνάμει και επικίνδυνες καταστάσεις για τον οδηγό.
Στα αυτοκίνητα ειδικά της τελευταίας 20ετίας που έχουν ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα ψεκασμού, αυτή η παλιομοδίτικη συνήθεια δεν έχει πραγματικά κανένα λόγο να «εξασκείται». Απεναντίας ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμου. Μόνο με σχέση στο κιβώτιο θα δείτε χαμηλότερη κατανάλωση και στον στιγμιαίο μετρητή, κινούμενοι σε μια κατηφορική διαδρομή.
Διαβάστε περισσότερα στο topontiki.gr