Γιατί δεν υπάρχει πια ρεζέρβα στα καινούρια αυτοκίνητα;

 

Είδη υπό εξαφάνιση, αν όχι ήδη… εξαφανισμένα είναι η ρεζέρβα αλλά και τα εργαλεία που τη συνοδεύουν, κάτι που θα έχουν παρατηρήσει σίγουρα οι κάτοχοι καινούριων αυτοκινήτων. Γιατί όμως;

 

 

Την επόμενη φορά που θα έχετε την ευχέρεια, ανοίξτε το άδειο πορτμπαγκάζ ενός καινούριου αυτοκινήτου και ρίξτε μια ματιά κάτω από το δάπεδο, το οποίο στα παλιότερα μοντέλα έκρυβε επιμελώς μια ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων ή έστω έναν εφεδρικό τροχό «έκτακτης» ανάγκης που αποτελούσε μέρος του στάνταρ εξοπλισμού.

 

Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα διαπιστώσετε και εσείς ότι η παραδοσιακή ρεζέρβα λάμπει… δια της απουσίας της με τον χώρο που χρησιμοποιούταν για την φύλαξη της να αξιοποιείται πλέον με διαφορετικούς τρόπους από τον εκάστοτε κατασκευαστή. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό για κάτι που παλιότερα αποτελούσε αναπόσπαστο σημείο για τον εξοπλισμό ενός αυτοκινήτου;

 

Φυσικά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν κάποια πρόθεση να προκαλέσουν κάποια δυσάρεστη έκπληξη στους πελάτες τους χωρίς να υπάρχει ένας καλός λόγος, αλλά και πάλι δεν είναι λίγοι πελάτες που θα δυσανασχετήσουν από την συγκεκριμένη έλλειψη.

 

Οι βασικοί λόγοι που οι κατασκευαστές δεν τοποθετούν πια ρεζέρβα στον χώρο αποσκευών είναι η εξής πέντε:

 

Τοποθετούν ελαστικά Run Flat ή κιτ επισκευής

Εξοικονομεί χρήματα στην εταιρεία

Το συνολικό βάρος του αυτοκίνητου είναι ελαφρώς μειωμένο

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να επιτύχουν καλύτερες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2

 

Αύξηση χώρου αποσκευών

 

Υπάρχει όμως ένας ακόμα παράγοντας που έχει “βγάλει” από το πάτωμα του χώρου αποσκευών την ρεζέρβα. Και αυτός δεν είναι άλλος από τα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης των υβριδικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών (Plug-in Hybrid) μοντέλων.

 

Οι μπαταρίες των μοντέλων της συγκεκριμένης κατηγορίας θέλουν χώρο και στις περισσότερες των περιπτώσεων βρίσκουν αυτό το χώρο είτε κάτω από το την πίσω σειρά καθισμάτων είτε στον χώρο αποσκευών, με αποτέλεσμα η ρεζέρβα και τα εργαλεία αλλαγής τροχού να παίρνουν τον δρόμο για τα “αποδυτήρια”.

 

Τέλος. ένας ακόμη σημαντικός λόγος είναι ότι τα σύγχρονα ελαστικά, με την πρόοδο της τεχνολογίας, έχουν γίνει σημαντικά πιο ανθεκτικά στις καταπονήσεις και έτσι δεν παρουσιάζουν κλαταρίσματα με την ίδια συχνότητα που το έκαναν τα παλιότερα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι και οι δρόμοι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει καλύτεροι.

 

www.carandmotor.gr

Διαβάστε Επίσης

πατήστε & διαβάστε το 19ο τεύχος
Δείτε το κανάλι μας...